2015-05-07, 22:51
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
En löjlig förenkling.

I viss mån handlar det om att ta sina chanser. I viss mån är Viola systematiskt ineffektiva. Men det förklarar bara en liten del av att man kan missa så mycket som Viola gjort.
Är det en förenkling att flest mål vinner?

Tycker att Sevilla har sett stadigare, tryggare och distinktare ut hela matchen.
Tyvärr så är de bättre än Viola. Notera att jag håller på Viola.
2015-05-07, 22:54
Medlem
hakansukkurs avatar
Hade gissat på att Dnipros tränare var polsk taxichaufför om jag sett honom på gatan.
2015-05-07, 22:55
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Är det en förenkling att flest mål vinner?

Tycker att Sevilla har sett stadigare, tryggare och distinktare ut hela matchen.
Tyvärr så är de bättre än Viola. Notera att jag håller på Viola.

Visst förenklar du.

Och jag har aldrig motsatt mig det självklara att flest mål vinner. Läs igenom diskussionen igen.
2015-05-07, 22:56
Medlem
bagarn29s avatar
Napoli - Dnipro
64% Bollinnehav 36%
18 Målchanser 3
7 Skott på mål 2
8 Skott utanför mål 1
3 Blockerade skott 0
14 Hörnor 1

Tala om övertag!
2015-05-07, 22:59
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är väl två gubbar som är offside?

Ja, det såg väldigt misstänkt offside ut.
2015-05-07, 23:00
Medlem
bagarn29s avatar
Sevilla - Fiorentina
46% Bollinnehav 54%
9 Målchanser 13
5 Skott på mål 4
3 Skott utanför mål 8
1 Blockerade skott 1
3 Hörnor 2

Jag lånar Bojans uttalande från igår: "Det här var ingen 3-0 match".
2015-05-07, 23:02
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Visst förenklar du.

Och jag har aldrig motsatt mig det självklara att flest mål vinner. Läs igenom diskussionen igen.
På vilket sätt förenklade jag? Viola räckte helt enkelt inte till. De var (är) inte tillräckligt bra. Som nån annan i tråden sa; de är klena. Sevilla är bättre. Sevilla vann välförtjänt och rättvist.
2015-05-07, 23:03
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, det såg väldigt misstänkt offside ut.

Inte bara "misstänkt".
Det VAR offside! Kuken också!
Men men, tror ändå att Napoli lyckas ta sig vidare i slutändan. Hoppas det iaf......
2015-05-07, 23:08
Medlem
4522s avatar
Mäktiga Sevilla, välförtjänt även om Viola borde haft minst ett bortamål med sig. Minst. Men det är ganska typiskt i det här stadiet av turneringen.
2015-05-07, 23:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
På vilket sätt förenklade jag? Viola räckte helt enkelt inte till. De var (är)inte tillräckligt bra. Som nån annan i tråden sa; de är klena. Sevilla är bättre. Sevilla vann välförtjänt och rättvist.

Att Sevillas effektivitet kommer från bestämdhet, deras rakhet, och Violas vekhet. När det istället är en lek med sannolikheter innefattandes varians. Fattar du inte det är du lost. Du har förenklat.

Jag gillar inte att skriva om matchresultat som rättvisa eller förtjänta. Chansmässigt är det jämnt.Och i längden är ration mellan klara målchanser mot och för det mest relevanta i fotboll. Du har förenklat.
2015-05-07, 23:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Att Sevillas effektivitet kommer från bestämdhet, deras rakhet, och Violas vekhet. När det istället är en lek med sannolikheter innefattandes varians. Fattar du inte det är du lost. Du har förenklat.

Jag gillar inte att skriva om matchresultat som rättvisa eller förtjänta. Chansmässigt är det jämnt.Och i längden är ration mellan klara målchanser mot och för det mest relevanta i fotboll. Du har förenklat.
Oj vad du snurrar till det. Sevilla vann för att de var bättre. Har en känsla av att det spelövertag Viola hade stundtals i matchen var ganska skenbart.
2015-05-07, 23:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Oj vad du snurrar till det. Sevilla vann för att de var bättre. Har en känsla av att det spelövertag Viola hade stundtals i matchen var ganska skenbart.

Det är inget snurr. Men vill du inte ta debatten bort från lågstadienivå så kan jag inte tvinga dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in