2015-05-07, 13:26
Medlem
Hejsan,

blonderade håret i förrgår och det blev som väntat gult. Men väldigt ljus gult! Lade igår i silverinpackning för att få bort det gula (vill ha vitt hår), men lämnade visst i det lite för länge eftersom jag nu har lila toppar och nåra slingor Detta gör att mitt hår ser så där mormor vittgrått ut, vilket jag inte alls gillar.

Kan man få ut det lila på nått sätt? Eller måste jag bara vänta på min frisör tid om 4 veckor? Hur många duschar tar det innan det är borta från håret?

Hade ju gärna fortsatt sätta silverinpackning i resten av håret, men tror jag får skippa den saken.

En annan fråga:

Hur fungerar vit toning? Vad är skillnaden på vit och silver?

Har beställr hem Directions vit toning i hopp om att kunna få vitt hår, men kommer det att bli lila igen?
Citera
2015-05-07, 15:43
Medlem
Tyvärr det som händer när man lägger i någon silverprodukt i håret och det inte är tillräckligt ljust överallt. Jag förstår inte varför frisörer och andra ger råd om att använda silverschampo på gult hår. Silverschampo/inpackning skall användas på ljust hår för att få den silvriga/vita effekten. Annars slutar det oftast med att håret blir fläckigt silver/lila.
Det kommer ta några tvättar att få ur det silvriga/lila, speciellt om du precis har blekt håret så fäster det väldigt bra. Det du kan göra för att skynda på processen är att göra inpackning ofta och ha i den länge samt tvätta flera gånger med balsam.

Toning kan ju aldrig göra ett hår ljusare, den lägger sig bara på färgen som du har nu och jag kan inte tänka mig att det kommer bli särskilt lyckat..
Det absolut viktigaste om man vill ha vitt hår är att bleka det så att det blir extremt ljust.
Citera
2015-05-08, 20:53
Medlem
15minFames avatar
När jag har använt silverschampoo så har effekten varit väldigt kortlivad och ett par tvättar senare var den borta.
Svårt att säga hur lång tid det tar för dig men tvätta håret ett par gånger innan du använder mer starka produkter. Vore ju synd om du slet ut ditt hår i onödan.
Citera
2015-05-10, 14:19
Medlem
dränk håret i kokosolja och låt det sitta kvar i några timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här