2015-05-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Nu handlar det specifikt om Ikea, enligt presskoordinatorn på Ikea är det ok med ett LMA-kort.

Det är typiskt de främlingsfientliga på flashback att driva upp ett "Vi och dem"-tänk.

IKEA har väl all rätt i världen att säga nej till någon som vill utnyttja deras bollhav utan att vara kund i affären.
Om han satt i system så är det väl självklart att de måste säga ifrån.

Det är ju Metro-journalisten som drar upp rasistkortet som driver på ett "Vi och dom"-tänk.

Hade aldrig blivit något reportage om det gällt en vanlig svenskfödd...
Citera
2015-05-07, 20:15
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Är inte hela världen att de små barnen får leka lite inne på Ikeas lekrum, tycker att de kunde fått göra det. Nu hakar många upp sig på att det rör sig om invandrare/asylsökande, men jag tycker inte att man ska rikta sin ilska mot invandrarna. Det är främst politikerna som är ansvariga för allt.

Tror du ikea vill ha bollhavet fullt med svartmuskingar som de dessutom skall ha ansvarig personal till ? När deras föräldrar tar en 5:- kaffe några timmar ? Menaiter som på sin höjd kommer köpa ett paket värmeljus @ 19.95:- vart 3:e år ...
Citera
2015-05-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
IKEA har väl all rätt i världen att säga nej till någon som vill utnyttja deras bollhav utan att vara kund i affären.
Om han satt i system så är det väl självklart att de måste säga ifrån.

Det är ju Metro-journalisten som drar upp rasistkortet som driver på ett "Vi och dom"-tänk.

Hade aldrig blivit något reportage om det gällt en vanlig svenskfödd...

Det var ett missförstånd från Ikea.
Citera
2015-05-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Tror du ikea vill ha bollhavet fullt med svartmuskingar som de dessutom skall ha ansvarig personal till ? När deras föräldrar tar en 5:- kaffe några timmar ? Menaiter som på sin höjd kommer köpa ett paket värmeljus @ 19.95:- vart 3:e år ...

Tycker du att det ska vara en klassfråga vem som får vara i bollhavet?
Citera
2015-05-07, 20:29
Medlem
Citat:
Det var ett missförstånd från Ikea.

Missförstånd?
Brukar låta så....
Citera
2015-05-07, 20:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Tycker du att det ska vara en klassfråga vem som får vara i bollhavet?

Ikea driver varuhus. Inte barnpassning. Vilket alla fattar förutom blattar, zigenare, menaiter och annat löst pack.
Citera
2015-05-07, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Missförstånd?
Brukar låta så....

Jag tror inte att Ikeas tanke var att diskriminera, Ikea är ett företag som värnar om mångkulturen och med en verksamhet som bygger mycket på mångfald.
Citera
2015-05-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ikea driver varuhus. Inte barnpassning. Vilket alla fattar förutom blattar, zigenare, menaiter och annat löst pack.

Är inte bollhavet en barnpassning?
Citera
2015-05-07, 20:39
Medlem
[quote=Valpen_|53267798]Tycker du att det ska vara en klassfråga vem som får vara i bollhavet?[/a QUOTE]

Någonting måste uppenbarligen ha känts fel, och därav nekandet.

Kanske hade mannen överutnyttjat bollhavet och personalen ledsnat på det, kanske var barnen så vilda och stökiga att personalen känt att de inte kunde ansvara för övriga barns säkerhet el.dyl.?

IKEA´s policy inkluderar alla, så jag tror inte att det handlar om någon klassfråga.
Citera
2015-05-07, 20:40
Medlem
[quote=karanan|53267957]
Citat:
Tycker du att det ska vara en klassfråga vem som får vara i bollhavet?[/a QUOTE]

Någonting måste uppenbarligen ha känts fel, och därav nekandet.

Kanske hade mannen överutnyttjat bollhavet och personalen ledsnat på det, kanske var barnen så vilda och stökiga att personalen känt att de inte kunde ansvara för övriga barns säkerhet el.dyl.?

IKEA´s policy inkluderar alla, så jag tror inte att det handlar om någon klassfråga.

Läs artikeln i Metro så slipper du spekulera kring händelsen.
Citera
2015-05-07, 20:41
Medlem
JumpingJacks avatar
Har någon fått reda på hur en palestinsk pappa i Borlänge får kontakt med en journalist på Metro i Stockholm för att få gråta ut i artikeln?
Citera
2015-05-07, 20:42
Medlem
Sluta mata idioten valpen,

Såhär jävla pantad är han:
(FB) Inlägg borttaget.

(Förmodligen blatte)

Jag frågade innan, dessa LMA-kort - hur svåra är dessa att förfalska? Jag ser en streckkod men inget nummer undertill.

Sen, vilken jävla krigsförbrytare/terrorist som helst kan kvittera ut dessa kort då de slänger sina pass efter att nått slutdestinationen. Bidragsparadiset Sverige och det ENDA landet i EU som inte kräver ID-handlingar.

- Hej, jag heter Mohammed och kommer från Syrien. KLICK, en kråka och så får han en sprillans ny identitet (givetvis raketforskare eller läkare).

Bara i sinnessjuka Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in