• 1
  • 2
2015-05-09, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donjohe
Är det möjligt? Ja, absolut i högsta grad.

Vad jobbar du med? 10-16h/dag - 15.000,-/mnd låter lite.

Lär dig om aktier/fonder, skaffa en egen bild och kör på det. Kör inte på random "flashback-vetares" tips du får utan att undersöka dem först.

Vad har du för mål med ditt sparande?

15 000kr ut när man har fri bil + bränsle + boende låter i mina öron helt ok (beror iofs på vilken typ av jobb och var i landet etc). Motsvarar uppskattningsvis en lön på ca 25 000:- samt förmåner på ca 9 000:-.
Citera
2015-05-09, 15:08
Medlem
"Är det möjligt? Ja, absolut i högsta grad.

Vad jobbar du med? 10-16h/dag - 15.000,-/mnd låter lite.

Lär dig om aktier/fonder, skaffa en egen bild och kör på det. Kör inte på random "flashback-vetares" tips du får utan att undersöka dem först.

Vad har du för mål med ditt sparande?
"

Det gäller arbete inom viltvård men även mer, grejen är sån att dom har bra betalt, men har ingen utbildning mer än självlärd och då får man betalt därefter. Han tvekar knappast på att öppna plånboken om man jobbar hårt och visar att man vill. Pengar finns det tillräckligt av och hämta.

Vet inte riktigt, jag tänkte väl mest spara för sparandets skull. kanske köpa mig en fin bil?

""Risk för tillgång till kött", jag gillar hur du använder språket! Får min mun att börja vätskas."

Haha det stämmer. Skön!

"15 000kr ut när man har fri bil + bränsle + boende låter i mina öron helt ok (beror iofs på vilken typ av jobb och var i landet etc). Motsvarar uppskattningsvis en lön på ca 25 000:- samt förmåner på ca 9 000:-."

Precis som du säger så fördelar som boende, bränsle och bil är bra, man sparar mycket pengar och 15.000:- blir helt plötsligt "mer pengar"

Sen, om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att 15.000:- kommer vara speciellt länge, om jag jobbar hårt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in