2015-05-05, 17:28
Medlem
Finns det på något sätt man kan få tillgång till sitt gamla användarnamn på flashback?

Har ett sedan tidigare, som jag inte kommer åt längre. Det ligger även registrerat på ett gammalt epost konto, så hjälper inte att jag får inloggnings uppgifterna mailade till mig.

Har skrivit till en administratör på Flashback men inte fått något svar.

Finns det något annat sätt att kontakta Flashback?
Citera
2015-05-06, 12:46
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum --> Flashback
/Moderator
Citera
2015-05-06, 13:04
Medlem
ChristianXs avatar
Om du inte har tillgång till lösenordet eller epostadressen så finns det ingenting att göra.
Citera
2015-05-06, 13:55
Medlem
Emerains avatar
Som jag sa i pm, och en kollega redan sagt, det finns inget vi kan göra.
Citera
2015-05-08, 20:23
Varför går det inte att logga in på XXX (old) kontona?
Citera
2015-05-08, 22:54
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Varför går det inte att logga in på XXX (old) kontona?

Om jag inte minns fel så blev mitt konto (old) eftersom Flashback bytte plattform och inte flyttade över dessa och då hade man möjlighet att registrera om det när Flashback återuppstod.

EDIT:

Hade mitt gamla PM sparat:

Citat:
Användare som slutar med "(old)" är inlägg från Flashbacks konferenser, dvs föregångaren till Flashback Forum, och som senare slogs samman med just Flashback Forum.

Dessa var inga konton, utan på den tiden behövde man inte registrera sig. Man skrev i inlägget ett namn, men vem som helst kunde skriva vilket användarnamn som helst då man inte behövde registrera sig. Så därav att du inte kan logga in på ditt konto.
Senast redigerad av b0gfetto 2015-05-08 kl. 22:58.
Citera
2015-05-08, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Som jag sa i pm, och en kollega redan sagt, det finns inget vi kan göra.

Personen som vill ha tillbaka sitt gamla konto behöver bara ge en administratör en ny mailadress. Administratören kan då bara skapa ett nytt lösenord och maila det till personen, och så kan han logga in. Den enda haken kan vara att personen som vill ha kontot kanske inte är den ursprunglige kontoinnehavaren, men det är givetvis inga som helst tekniska problem. En teknisk admin kan givetvis byta lösenord, det är hur enkelt som helst.
Citera
2015-05-08, 23:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Personen som vill ha tillbaka sitt gamla konto behöver bara ge en administratör en ny mailadress. Administratören kan då bara skapa ett nytt lösenord och maila det till personen, och så kan han logga in. Den enda haken kan vara att personen som vill ha kontot kanske inte är den ursprunglige kontoinnehavaren, men det är givetvis inga som helst tekniska problem. En teknisk admin kan givetvis byta lösenord, det är hur enkelt som helst.
Självklart går det att ordna rent tekniskt, men som sagt "vem ska verifiera?", Kort sagt har man supit bort sitt lösen/epostkonto så får man tack och lov stå sitt kast.
Citera
2015-05-08, 23:50
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Visst går det rent tekniskt, men om mailadresserna är hashade så kan jag ju lika gärna be om ett nytt lösenord till ditt konto utan att veta varken mailadress eller lösenord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in