2015-05-04, 20:43
Medlem
Precis såhär års kommer den årliga beslutsångesten gällande vilken vår/sommarjacka man ska köpa.
Och detta året har tanken att köpa en jeansjacka ploppat upp i skallen på en.
Vad säger ni om detta?
Förknippas jeansjacka enbart som ett plagg som rockare/punkare bär?

För själv bär jag lite mer ledigt casual/sportigt till vardags, och känner att en jeansjacka lätt går ihop med ett par fräscha sneakers, grå sweatshirt, ullbyxor och en denimskjorta undertill.

Jag snackar något i denna stilen:

http://martin.metromode.se/2014/09/11/levis-icons/

Vad säger ni, ska man satsa på en jeansjacka eller någon annan typ av jacka?
Citera
2015-05-04, 20:49
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victuuurk
Precis såhär års kommer den årliga beslutsångesten gällande vilken vår/sommarjacka man ska köpa.
Vad säger ni om detta?

För själv bär jag lite mer ledigt casual/sportigt till vardags, och känner att en jeansjacka lätt går ihop med ett par fräscha sneakers, grå sweatshirt, ullbyxor och en denimskjorta undertill.

Jag tycker jeansjacka är nice så länge man inte mixar det med jeans i liknande färg, men det kanske bara är min personliga smak. Jag har en riktigt nice ljusblå jeansskjorta men vägrar använda den ihop med blåjeans haha.
Citera
2015-05-04, 20:49
Medlem
Shadowcrafts avatar
Har precis den och är hur nöjd som helst. Funkar till det mesta.
Citera
2015-05-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Jag tycker jeansjacka är nice så länge man inte mixar det med jeans i liknande färg, men det kanske bara är min personliga smak. Jag har en riktigt nice ljusblå jeansskjorta men vägrar använda den ihop med blåjeans haha.

Jomen du har en fair point. Stundtals kan denim på denim bli på tok för mycket!
Citera
2015-05-05, 19:31
Medlem
Mim egna åsikt är att jeansjacka kan se grymt ut på bild, men sen irl, givetvis beroende på vem som bär upp den, kan det se riktigt illa ut.
Citera
2015-05-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkter
Mim egna åsikt är att jeansjacka kan se grymt ut på bild, men sen irl, givetvis beroende på vem som bär upp den, kan det se riktigt illa ut.

Faktiskt sant, sedan klär vissa i det, andra inte.

Nåväl, jag får helt enkelt knalla iväg till närsmta Levi's Store och testa deras jeansjeackor, och se om jag är en av de som kan bära upp plagget.
Citera
2015-05-05, 20:33
Medlem
Citat:
Faktiskt sant, sedan klär vissa i det, andra inte.

Nåväl, jag får helt enkelt knalla iväg till närsmta Levi's Store och testa deras jeansjeackor, och se om jag är en av de som kan bära upp plagget.

Tycker jag absolut du ska göra.
Citera
2015-05-06, 12:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Vad säger ni om detta?

Jeansjacka förekommer frekvent bland dom 15-åriga mopedisterna med bakvänd Lantmännen-keps som häckar utanför Abdullahs Korv och Kebab på stora torget i Höör.
Citera
2015-05-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jeansjacka förekommer frekvent bland dom 15-åriga mopedisterna med bakvänd Lantmännen-keps som häckar utanför Abdullahs Korv och Kebab på stora torget i Höör.

Vet inte om jag vill förknippas med personer som dom haha. Är en storstadsbo och har ett gediget intresse för kläder så tänkte jag skulle kunna bära jeansjackan som ett modeplagg.

Dvs likt personen jag länkade i mitt första inlägg.
Citera
2015-05-11, 14:51
Medlem
En jeansjacka i BRA PASSFORM är tidlös och klassisk, passar alla sorters människor och alla åldrar. Se till att ha någon med dig alternativt fråga om råd i butiken så att du kan känna dig säker på att den sitter riktigt bra. Satsa på kvalitet.
Citera
2015-05-14, 17:48
Medlem
Jeansjackan är klassisk. Problemet är att för många hipsterfjantar med fjolliga uppvik på byxorna, går omkring i dessa. Martin Hansson borde för övrigt byta till en ljusade färg på t-shirten och stoppa in den innanför byxorna. Sen skärp på det.

Suck. Så få som har fingertoppskänsla i det här landet. För mycket unga killar i farfars kläder, hipsters, swagfjollor och töntar. Men ibland hittar man guldkorn, så man kan inte dissa en stil rakt av heller (svårt med hipsters dock).

För övrigt: Skippa jeansskjortan. Du ska ha någon tröja eller t-shirt under som kontrasterar mot jeansjackans färg. Att då köra blå skjorta med blå jacka ser bara väldigt konstigt ut.
Citera
2015-05-16, 01:48
Medlem
vizuals avatar
http://www.aliexpress.com/item/2015-New-Mens-Fashion-Casual-Denim-Shirt-100-Cotton-Thick-Shirts-Men-Long-Sleeve-Shirt-Coat/32249946543.html?spm=2114.30010108.4.139.vtxzMM
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in