2015-05-04, 13:50
Medlem
Söker nu jobb igen.

Har precis haft ett tre månaders vikariat som biblioteksassistent, är utbildad till bibliotekarie men inte färdig med min kandidatuppsats. När detta vikariat slutade, hamnade jag hos jobbcoachning för tredje gången.

Detta gör att jag försöker söka liknande jobb, men har inget mot att arbeta med annat, söker främst butiksjobb. Kommer inte på annat att söka. Söker inte heller jobb inom vården, då jag arbetade där förra sommaren nattetid, vilket gjorde att jag inte alls mådde bra fysiskt eller psykiskt. Har inga problem med att pendla eller eventuellt flytta. Har dock inte körkort och som situationen är nu har jag inte de ekonomiska förutsättningarna eller någon att övningsköra med.

Någon som har tips, råd och förslag att ge mig på vad jag kan söka för jobb ?
Citera
2015-05-04, 17:04
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Bokaffär? Pocketshop, akademibokhandeln etc
Citera
2015-05-04, 17:56
Medlem
Har skickat in intresseanmälan, samt presenterat mig i butik fysiskt. Plus bokhandel svårt få jobb, när folk beställer via nätet, eller använder sig av e-böcker.
Citera
2015-05-04, 18:22
Medlem
cavvemans avatar
Pocketshop skulle jag också rekommendera som ställe att söka till, de är placerade där mycket pendlare rör sig och har således marginellt ljusare framtid än traditionell bokhandel.
Finns i Göteborg, Malmö och Stockholm.

Du skulle kunna höra efter med något bokantikvariat för att se om de behöver folk, i varje fall för att få in butiksvanan så kan du ställa upp ideellt(ser oftast bra ut i cv att ställa upp ideellt). Kan underlätta för framtida butiksjobb.
Citera
2015-05-04, 21:34
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafelsallad
Söker nu jobb igen.

Har precis haft ett tre månaders vikariat som biblioteksassistent, är utbildad till bibliotekarie men inte färdig med min kandidatuppsats. När detta vikariat slutade, hamnade jag hos jobbcoachning för tredje gången.

Detta gör att jag försöker söka liknande jobb, men har inget mot att arbeta med annat, söker främst butiksjobb. Kommer inte på annat att söka. Söker inte heller jobb inom vården, då jag arbetade där förra sommaren nattetid, vilket gjorde att jag inte alls mådde bra fysiskt eller psykiskt. Har inga problem med att pendla eller eventuellt flytta. Har dock inte körkort och som situationen är nu har jag inte de ekonomiska förutsättningarna eller någon att övningsköra med.

Någon som har tips, råd och förslag att ge mig på vad jag kan söka för jobb ?

Gör klart utbildning så att du har din kandidat, många jobb inom det offentliga kräver minst en kandidat. Det skulle ge dig möjlighet att söka anställningar som består.
Citera
2015-05-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Gör klart utbildning så att du har din kandidat, många jobb inom det offentliga kräver minst en kandidat. Det skulle ge dig möjlighet att söka anställningar som består.

Jag försöker göra klart min kandidat vid sidan om att söka jobb. Och är medveten om att den är ett stopp, därav att jag söker andra jobb under tiden.
Citera
2015-05-04, 22:35
Medlem
FrankBucks avatar
Tror du måste skaffa dig en riktig utbildning (tyvärr). Svårt att se att det finns någon framtid för bibliotek eller litteraturvetare över huvudtaget.
Citera
2015-05-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Tror du måste skaffa dig en riktig utbildning (tyvärr). Svårt att se att det finns någon framtid för bibliotek eller litteraturvetare över huvudtaget.

Är medveten om arbetsmarknaden, men samtidigt är det mitt drömyrke sedan jag var 14-15. Är inte heller i nuläget intresserad av att läsa annat, har inte mycket CSN kvar att använda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in