2015-05-03, 23:01
Medlem
sätter en peng på att aktieps.se är med i ligan över köpta aktietips sajter.
obs. inga bevis för att det är så men aktierna som avhandlas på sajten verkar mer eller mindre betalt (annons)plats för att framstå som en framtids investering.

redeye.se verkar även den spela i samma liga.

skriv gärna vilka sajter ni tycker platsar in.
Citera
2015-05-03, 23:09
Medlem
veryhasteds avatar
Jag ser dock inte varför du tycker redeye.se är en korrupt sida, jag tycker den är helt utmärkt. Har gjort många fina affärer med hjälp av deras analyser när jag själv har varit lat
Citera
2015-05-03, 23:46
Medlem
Con-artists avatar
Varenda jävla sida som skriver om aktier är korrupt. Skulle tom vilja säga att di.se är korrupt. Det är givetvis bra att veta vad de skriver, då det styr över så många andra människors beslutsfattande, men går man på ett av deras köptips får man fan ta och skylla sig själv.

Redeye är nog de värsta, de har på tok för mycket inflytande i förhållande till kompetens.
Citera
2015-05-04, 00:00
Medlem
njaexss avatar
Antingen gör man sina egna analyser eller så skiter man i att handla.

Man vet inte vad för baktankar och syften det ligger bakom en viss analys eller tips. Ska man undvika att bli ruinerad ska man tänka själv.

Det som presenteras på redeye förlitar jag mig inte på, i samband med att bolag ska hypas spammas dessa analyser flitigt på nätet.
Citera
2015-05-04, 00:16
Medlem
fajvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs

Man vet inte vad för baktankar och syften det ligger bakom en viss analys eller tips. Ska man undvika att bli ruinerad ska man tänka själv.

Det som presenteras på redeye förlitar jag mig inte på, i samband med att bolag ska hypas spammas dessa analyser flitigt på nätet.

vilket är genialiskt.. framför allt när det gäller små bolag då det kan ha inflytande på kursen.
Citera
2015-05-04, 14:54
Medlem
rollerbladess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs

Låter ju helt fantastiskt om alla kunde göra såhär, men..

95% av Sveriges befolkning kan inte ett skit om vad som driver en börs eller hur saker och ting värderas.
Då är det ju enklare och köpa det någon tipsar om.. För alla tips är ju vägen till miljonen eller?
Citera
2015-05-04, 15:25
Medlem
rolemodels avatar
Redeye.
Citera
2015-05-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dillkvist
sätter en peng på att aktieps.se är med i ligan över köpta aktietips sajter.
obs. inga bevis för att det är så men aktierna som avhandlas på sajten verkar mer eller mindre betalt (annons)plats för att framstå som en framtids investering.

redeye.se verkar även den spela i samma liga.

skriv gärna vilka sajter ni tycker platsar in.

Tror nog att Placera Josab är rekordhållare.Har lyckats pumpa ett värdelöst bolag från några hundratusen till som mest drygt en miljard.
Citera
2015-05-05, 18:30
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UGEbladet
Tror nog att Placera Josab är rekordhållare.Har lyckats pumpa ett värdelöst bolag från några hundratusen till som mest drygt en miljard.

Menar du Placeras forum, på Avanzas sajt, eller vad menar du?
Citera
2015-05-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Menar du Placeras forum, på Avanzas sajt, eller vad menar du?

https://www.avanza.se/placera/forum/...b.html#3909720

Denna. Förlåt om jag var otydlig.
Citera
2015-05-05, 19:43
Medlem
Låter man sig påverkas allt för mycket av skriverier på sidor har man redan förlorat i mitt tycke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in