Flashback bygger pepparkakshus!
2015-05-03, 17:19
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Jag tjänar 90kr per stock på att köpa på annan ort som jag kontinuerligt besöker. 90kr*2 stockar i månaden=180*12=2160kr som jag kan lägga på något roligare.
Hur mycket kostar resorna? Hur lång tid tar de?
Citera
2015-05-03, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trolleborgaren
Det är ofta man får tips om folk om vart det billigaste snuset finns att köpa i stan och det känns nästan som att en del butiker lever på att ha extremt billigt snus för de vet folk kommer åka från afrika för att köpa det.
Jag vet en kille som åker i 25 minuter för att köpa sitt snus men alla andra kostnader skiter han i att jämföra.
Skulle han se att det TV-spelet han vill ha finns på sin lokala spelbutik skulle han köpa det för 100 kronors överpris om han sluppit åka till en konkurrerade affär som ligger 10 minuter bort.

Det känns nästan som det blivit en skattjakt för folk att vara på jakt efter det billigaste snuset men ingen bryr sig om billigaste toapappret.
'
Hur blev det såhär och håller ni med mig ?
För dom är efterblivna, varför skulle dom annars köpa snus från början?
Citera
2015-05-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du skulle veta svaret om du nu skulle varit beroende av snus... Vi missbrukare är alltid på jakt efter stans billigaste.

Jag snusar men jag är aldrig på jakt efter stans billigaste snus jag är även beroende av mat men letar ej med ljus och lykta efter rabattkuponger.
Citera
2015-05-03, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Hur mycket kostar resorna? Hur lång tid tar de?

Jo precis men jag förstod ej om han åkte till orten för att köpa snus eller om han passade på att köpa snus när han ändå var där ?
Om det sistnämda är svaret så har han inte fattat frågan
Citera
2015-05-03, 17:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag snusar men jag är aldrig på jakt efter stans billigaste snus jag är även beroende av mat men letar ej med ljus och lykta efter rabattkuponger.

Då är du helt enkelt en rik missbrukare.
Citera
2015-05-03, 17:55
Medlem
Citat:
Då är du helt enkelt en rik missbrukare.

Vanlig underbetald arbetare som efter 8 timmar är allt för trött att komma på tanken att sätta sig på bussen för att köpa snus på Gekås
Senast redigerad av trolleborgaren 2015-05-03 kl. 18:08.
Citera
2015-05-03, 18:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Vanlig underbetald arbetare som efter 8 timmar är allt för trött att komma på tanken att säga på bussen för att köpa snus på Gekås

Ok då ska jag inte klaga. Ett par spänn till eller från gör inte så stor skillnad om man bara vill hem.
Citera
2015-05-03, 18:12
Medlem
Uninteresteds avatar
Jag köper mitt snus på det billigaste ställlet trots att det ligger 50km bort. Dock i sällskap av storhandling och att detta inköp sker 1gång i månaden.
Citera
2015-05-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Jag köper mitt snus på det billigaste ställlet trots att det ligger 50km bort. Dock i sällskap av storhandling och att detta inköp sker 1gång i månaden.

Hmm okej detta är lite gränsfall då du samtidigt storhandlar och inte åker enbart för snusen men hur känns det att åka tio mil varje månad för att handla potatis och snus ?
(Då åker du ju bil med antar jag som är en kostnad)
Citera
2015-05-03, 18:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag har tre val i köp av snus. Val 1 stormarknad = absolut billigast. En dosa av jag vill ha 22 spänn. Sedan två butiker. Där jag brukar handla och tippa 27 spänn. Där jag inte brukar handla men bara några hundra meter ifrån 24 spänn. Givet jag brukar storhandla och köpa doser på stormarknaden.
Citera
2015-05-03, 18:29
Medlem
Citat:
Jag har tre val i köp av snus. Val 1 stormarknad = absolut billigast. En dosa av jag vill ha 22 spänn. Sedan två butiker. Där jag brukar handla och tippa 27 spänn. Där jag inte brukar handla men bara några hundra meter ifrån 24 spänn. Givet jag brukar storhandla och köpa doser på stormarknaden.

Hade du åkt i 30 min om det fanns din snussort för 19 kr ?
Citera
2015-05-03, 18:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Hade du åkt i 30 min om det fanns din snussort för 19 kr ?

Möjligen om jag fått lånat en bil då. Då hade jag givetvis köpt stockvis och sparat en massa. Minus då vad jag fått betala för lån och bensin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in