Citat:
Ursprungligen postat av
Logestic
Problemet i sig är ganska simpelt, men OJ så frustrerande. Problemet innebär att lite då och då (till synes slumpmässigt, men kan nästan se ett mönster då jag använder alt-knappen) börjar mitt tangentbord skriva utav sig självt och troligtvis är även musen medbrottsling (svårt att märka av utifall musen klickar eller ej i allt kaos). Det som skrivs, eller trycks, är det följande:
...
Som sagt är musen troligtvis även en medbrottsling i det hela kaoset, men det är svårt att märka då allt håller på att skrivas. Min mus och mitt tangentbord är utav märket Razer, och med dessa följer en programvara som tillåter en att spela in macros (förutbestämda handlingar), ex att då jag trycker på knappen "X" så ska programvaran skriva "Hello World". Dock känns det långsökt att det programmet ska ha lackat ur på det sättet att en macro som inte finns ska spelas upp lite då och då.
Hjälp uppskattas mer än något annat! Kan bidra med mer info om nödvändigt.
Hur ofta uppträder det? Är det varenda gång du startar (hur snart efter start isf?)
Eller kan det vara "lugnt" i dagar/veckor emellan?
Om det kommer ganska snart/förutsägbart, så tycker jag du bör testa:
A.
Kör en "dum" råtta+tangentbord istället för Razer-prylarna, tills du är övertygad om felet uppträder ändå - eller inte.
B.
Använd dina Razer-prylar, men avinstallera macro-utilityn, samt Razer drivrutin. (om Win.Update, vill lägga något istället, så acceptera det.)
Jag tror att bugg/binärfel är troligast - mycket troligare än virus/trojan. Därefter är det nog hårdvarufel i tangentbord och/eller musen en sannolik möjlighet.
Jo förresten - De är möjligtvis inte batteridrivna/sladdlösa? ...