det finns en speciell tomatsås till pasta / nudlar som jag letar efter.
Det är egentligen någon krydda som jag ej kan beskriva riktigt som jag saknar i de vanliga tomatsåserna
och det är inte basilika! kanske timjan jag är inte riktigt säker.
Det fanns nudlar på 90 talet lite av den bredare typen som såldes på ica med den tomatsmaken.
har aldrig sett dom nudlarna efter det.
Kan någon hjälpa mig att hitta pastasåsen eller kryddan som jag desperat försöker beskriva.
det finns en speciell tomatsås till pasta / nudlar som jag letar efter.
Det är egentligen någon krydda som jag ej kan beskriva riktigt som jag saknar i de vanliga tomatsåserna
och det är inte basilika! kanske timjan jag är inte riktigt säker.
Det fanns nudlar på 90 talet lite av den bredare typen som såldes på ica med den tomatsmaken.
har aldrig sett dom nudlarna efter det.
Kan någon hjälpa mig att hitta pastasåsen eller kryddan som jag desperat försöker beskriva.
Osäker på vad för nudlar det är du snackar om men en krydda som inte nämnts men som är jävligt god i tomatsås till pasta är salvia. Eller kan det röra sig om koriander som är vanligt i det asiatiska köket?
Thaibasilika kanhända, hittade ett recept med lite fusk i. (färdiga pizzasåsen)
Citat:
Egen tomatsås
400 g krossade tomater
1 burk färdig pizzasås (som följer med pizzadeg)
1 stor vitlöksklyfta, finhackad
1 liten röd chili, finhackad
1 liten gul lök, finhackad
1/2 kruka thaibasilika
1 buljongtärning (höns, hade ingen grönsak)
en nypa socker
hej det var mejram!
helt fantastiskt att du prickade rätt på den! köpte precis santa maria mejram!
nu ska jag laga pastasåsen med mejram och få flashback från när jag var liten höhö!
tack så hemskt mycket
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!