2015-04-30, 13:37
Medlem
svarjas avatar
Jag har ett stort problem just nu, förut så kunde jag ladda ner filer hur som helst o från vilken sida som helst. o nu så kan jag inte göra det längre.. de som kommer upp är reklam istället för länken till nerladdningen. o reklamen är att jag ska bara fylla i massa saker om mig själv o att jag ska ge ut mitt nr för att kunna få en kod så jag kan gå vidare!!! och om jag inte ger ut mitt nr så kommer jag inte vidare i själv reklam grejen. men hur som helst så har jag gjort det en gång bara för att kunna ladda ner filen jag vill å fyllde i allt som dem ville (självklart inte mina uppgifter) o så funkar det ändå inte att ladda ner. varföööör? snälla kan någon hjälpa mig??
Citera
2015-04-30, 14:19
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarja
Jag har ett stort problem just nu, förut så kunde jag ladda ner filer hur som helst o från vilken sida som helst. o nu så kan jag inte göra det längre.. de som kommer upp är reklam istället för länken till nerladdningen. o reklamen är att jag ska bara fylla i massa saker om mig själv o att jag ska ge ut mitt nr för att kunna få en kod så jag kan gå vidare!!! och om jag inte ger ut mitt nr så kommer jag inte vidare i själv reklam grejen. men hur som helst så har jag gjort det en gång bara för att kunna ladda ner filen jag vill å fyllde i allt som dem ville (självklart inte mina uppgifter) o så funkar det ändå inte att ladda ner. varföööör? snälla kan någon hjälpa mig??

Låter som om att du är ute på några skumma sidor, vart brukar du vända dig för att ladda hem dina filer?
Citera
2015-04-30, 15:50
Medlem
svarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kethr
Låter som om att du är ute på några skumma sidor, vart brukar du vända dig för att ladda hem dina filer?

Jag har har gått in på flera sidor för att ladda ner men en av dem e ju pangu.io
Citera
2015-04-30, 15:55
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Jag har har gått in på flera sidor för att ladda ner men en av dem e ju pangu.io

Den siten fungerade fint för mig, har aldrig haft problem när jag laddat hem något på samtliga mac burkar jag har haft genom tiderna. Så låter som om du har lyckats dra hem något skit som lagt sig på din burk.

Så skulle nästan rekommendera dig att skanna igenom efter ev malware o dyl!
Citera
2015-04-30, 15:59
Medlem
svarjas avatar
Citat:
Den siten fungerade fint för mig, har aldrig haft problem när jag laddat hem något på samtliga mac burkar jag har haft genom tiderna. Så låter som om du har lyckats dra hem något skit som lagt sig på din burk.

Så skulle nästan rekommendera dig att skanna igenom efter ev malware o dyl!

men vart hittar jag dem dåda?
Citera
2015-04-30, 16:05
Medlem
Kethrs avatar
Du har ju bland annat Norton, F-Secure, Avast, AVG m.m. att välja och vraka mellan!

Själv så skulle jag av vana laddat hem f-secure, stort och klumpigt men säkert!
Citera
2015-04-30, 16:06
Moderator
Rassas avatar
Citat:
men vart hittar jag dem dåda?

Testa med Adware Medic:

http://www.adwaremedic.com/index.php

EDIT: Det börjar tyvärr bli rätt vanligt med adware i webläsarna på Mac, och det finns många trådar om detta. Man kanske skulle göra en klistrad tråd med tips och länkar till program som rensar bort skräpet.
Citera
2015-04-30, 16:13
Medlem
svarjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Testa med Adware Medic:

http://www.adwaremedic.com/index.php

EDIT: Det börjar tyvärr bli rätt vanligt med adware i webläsarna på Mac, och det finns många trådar om detta. Man kanske skulle göra en klistrad tråd med tips och länkar till program som rensar bort skräpet.

den använder jag faktiskt, det ända som kommer upp är ju reklamen när man ska ladda ner. o de e inte reklam som stör elr nåt reklamen blockerar bort min nerladdningen hehe
Citera
2015-04-30, 17:03
Medlem
svarjas avatar
Citat:
Du har ju bland annat Norton, F-Secure, Avast, AVG m.m. att välja och vraka mellan!

Själv så skulle jag av vana laddat hem f-secure, stort och klumpigt men säkert!

men finns de inte gratis ?
Citera
2015-04-30, 17:49
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
men finns de inte gratis ?
Dem flesta av de där programmen brukar erbjuda någon form utav gratis test, annars så är AVG just ett gratis program!

Sedan så kan du även hitta alla programmen på piratlådan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in