2015-04-30, 13:02
Medlem
Hej!

Hittade ett recept på det här för några dagar sen i en väldigt gammal bodybuilding tidning. Man skulle ta kaffe också skulle man ha i proteinpulver så det blev någon sorts "Protein cappuccino" liknande.
Receptet var simpelt, kaffe + en skopa protein + mjölk typ.

Gav mig på detta nyss då jag tyckte det lät som ett fint mellanmål, problemet var att allt protein blev liksom halvt kokt och la sig på ytan som nån äcklig gegga. För övrigt var smaken helt okej.

Nån som har mer erfarenhet av detta som har tips på hur man ska få proteinet att beblandas med själva kaffet och få en bättre konsistens? Eller blir jag tvungen att kyla ner kaffet innan man blandar proteinet och dricka kallt?

// LC2k
Citera
2015-04-30, 13:05
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legalchamp2k
Hej!

Hittade ett recept på det här för några dagar sen i en väldigt gammal bodybuilding tidning. Man skulle ta kaffe också skulle man ha i proteinpulver så det blev någon sorts "Protein cappuccino" liknande.

Gav mig på detta nyss då jag tyckte det lät som ett fint mellanmål, problemet var att allt protein blev liksom halvt kokt och la sig på ytan som nån äcklig gegga. För övrigt var smaken helt okej.

Nån som har mer erfarenhet av detta som har tips på hur man ska få proteinet att beblandas med själva kaffet och få en bättre konsistens? Eller blir jag tvungen att kyla ner kaffet innan man blandar proteinet och dricka kallt?

// LC2k
Kaffet måste väl vara kallt va? Jag vet att när min far tävlingscyklade för väldigt många år sedan, så blandade dom hälften kaffe, hälften coca-cola. Enligt han så fungerade det väldigt bra.
Citera
2015-04-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Kaffet måste väl vara kallt va? Jag vet att när min far tävlingscyklade för väldigt många år sedan, så blandade dom hälften kaffe, hälften coca-cola. Enligt han så fungerade det väldigt bra.

Haha, det låter ju nästan gott.

TS: Försök köra ner det varma kaffet och pulvret (kanske lite mindre än en skopa, kaffe+mjölk är ju bara 2-3 dl) i en mixer, bara mixa sönder allt så långt det går. Varning för bubblor.
Citera
2015-04-30, 13:30
Medlem
Kan nu i efterhand säga er att detta rekommenderas inte,(i alla fall i större mängder) känner mig spyfärdig efter cirka 3-4dl. Kaffe + Proteinpulver sätter fart på magen rätt rejält.
Citera
2015-04-30, 13:44
Medlem
Weebls avatar
Jag har druckit det här nästan dagligen i 3-4år.

Jag kör med 5-6 tsk nescafé i en dl varmt vatten, sedan på med 4dl lättmjölk och sist i med 30g chokladvassle.
Citera
2015-04-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legalchamp2k
Hej!

// LC2k

Låter som ett recept för attackbajs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in