2015-04-29, 21:32
Medlem
Jag är bara tveksamt nästan motsatsen till feg.
Tänk på den meningen filosofiskt, under förutsättningen att jag egentligen ljuger.

Jag publicerar denna här och hänvisar till filosofiskt tänk om plötslig självmedvetelse.

Jag skulle inte vilja kalla mig själv för feg. Snarare tvärt om, eftersom jag helt ärligt talat skiter i vad människor, vemsomhelst, tycker och tänker om mig. Jag tänker förklara hur jag är och tänker här nedan:

Jag är tveklöst bara nästan motsatsen till feg, men bara så långt till mot motsatsen att det skulle bli alldeles just innan modig. Jag har en enorm kunskap om hur man ska bete sig i alla lägen och hur man är artig mot andra. Men den störs av min förbannade nyfikenhet. Egentligen bryr jag mig inte ett jävla skit i vad någon tycker om mig alls. Inte någon. Men jag är för jävla intresserad av att ändå veta bara för att jag är så jävla nyfiken. Tro vafan ni vill, men jag bryr mig ärligt talat egentligen inte alls ett skit.

Nu påstår jag att att den allra första meningen är sann, och att min förklaringen om mig själv stämmer.

Vad säger ni?
Senast redigerad av Mr.Spectator 2015-04-29 kl. 21:35.
Citera
2015-04-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Spectator
Jag är bara tveksamt nästan motsatsen till feg.
Tänk på den meningen filosofiskt, under förutsättningen att jag egentligen ljuger.

Jag publicerar denna här och hänvisar till filosofiskt tänk om plötslig självmedvetelse.

Jag skulle inte vilja kalla mig själv för feg. Snarare tvärt om, eftersom jag helt ärligt talat skiter i vad människor, vemsomhelst, tycker och tänker om mig. Jag tänker förklara hur jag är och tänker här nedan:

Jag är tveklöst bara nästan motsatsen till feg, men bara så långt till mot motsatsen att det skulle bli alldeles just innan modig. Jag har en enorm kunskap om hur man ska bete sig i alla lägen och hur man är artig mot andra. Men den störs av min förbannade nyfikenhet. Egentligen bryr jag mig inte ett jävla skit i vad någon tycker om mig alls. Inte någon. Men jag är för jävla intresserad av att ändå veta bara för att jag är så jävla nyfiken. Tro vafan ni vill, men jag bryr mig ärligt talat egentligen inte alls ett skit.

Nu påstår jag att att den allra första meningen är sann, och att min förklaringen om mig själv stämmer.

Vad säger ni?

Underbart skönt inlägg.

Men vad säger att filosofi har med dagen agenda att göra?
Tror du är mycket medveten om att du inte agerar inför nutida publik.

Dagens agenda = dina tankar i nuet...
Citera
2015-04-29, 22:15
Medlem
H1ONEs avatar
Du behöver knark, akut!
Citera
2015-04-29, 22:17
Medlem
Han behöver inget.
Han skriver inför sin egen framtid.
Han reflekterar över sig själv och sin framtid.
Vår framtid och hur det påverkar honom och andra.

Har ni aldrig lärt er att sätta ett ? efter !

Edit:
Upplever inlägget som kontra logiskt och har syfte i kontralogik.
Inlägget speglar ett själv ur vinklingar som är bestämda och vill bli ifrågasatta.
Senast redigerad av peertop 2015-04-29 kl. 22:25.
Citera
2015-04-29, 22:22
Medlem
Stanna kvar i din plötsliga självmedvetelse och njut av den tillfälliga klarheten. Därefter är medvetelsen borta och utgör inte längre någon stark referenspunkt. Passa på att formulera vad ditt klarsinne säger om hur du breddar vägen till nästa tillfälle och betänk hur människor i din närmaste omgivning kan gynnas av din insikt.

Man kan jämföra det du formulerar för motsvarande naturmiljö och kulturmiljö, där individen mest befinner sig i kulturmiljö. Plötslig självmedvetelse är vid inträdet till naturmiljö. Många som når plötslig självmedvetelse fastnar i fruktlös självupptagenhet.

Var medveten om att folk är rädda för din egen otrygghet vid plötsliga överraskningar. Hjälp till utan egen vinning.

Skriv ner och kasta (bokstavligt och symboliskt) dina illusioner och formulera nya referenser. Dessa blir din nya plattform allt eftersom.

en sak till. När du erfarit den tankebefriade självmedvetelsen några gånger märker du att det är rädslan som tar dej därifrån.

vad var det för drog sa du?
Citera
2015-04-30, 15:50
Medlem
maceruss avatar
Citat:
jag helt ärligt talat skiter i vad människor, vemsomhelst, tycker och tänker om mig.
Citat:
Vad säger ni?
Är det någon annan som märker av ironin?
Citera
2015-08-06, 03:33
Medlem
Tjenare Jon Lajoie!

https://youtu.be/ulIOrQasR18
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in