2015-04-29, 17:06
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Läste någonstans dock att man hade gjort ett blindtest med bra amfetamin alltså inte svenskt gatutjack och meta och bara nio av tio kunde med säkerhet säga om det var meta.
Med "bra amfetamin" så antar jag att du menar en hög procent i hur rent de är?
Om de är så du menar så är de ännu enklare att känna skillnaden...

Att nio av tio inte kunde säga vilket som va vilket låter ju bullshit imo. Kan ju undra vilka som va testkaniner i de där blindtestet...
Citera
2015-04-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Med "bra amfetamin" så antar jag att du menar en hög procent i hur rent de är?
Om de är så du menar så är de ännu enklare att känna skillnaden...

Att nio av tio inte kunde säga vilket som va vilket låter ju bullshit imo. Kan ju undra vilka som va testkaniner i de där blindtestet...

Det har nog mer att göra med att när man gör medicinska tester så ger man exakta doser som är väldigt små jämfört med missbrukardoser. Ger du 10 randompundare med erfarenhet så mycket meta dom vill ha i en vecka och sen gör samma sak med tjack en månad senare så kommer dom garanterat veta vilken som är vilken.

Låter du samma pundare få en engångsdos där du blir påtänd men långt ifrån så påtänd man vill bli när man tar tjack och frågar under peaken vilken som är vilken så blir det svårare.
Citera
2015-04-29, 20:45
Medlem
Ett sätt du skulle kunna skilja på dem är att ta en liten mängd och dumpa det i ren alkohol (denatuerad funkar sålänge det inte finns vatten i). Amfetaminsulfat är olösligt i enkla alkoholer men metamfetaminhydroklorid (saltet du sannolikt fått om det är metamfetamin) löser sig i alkohol, är det metamfetaminsulfat kommer det dock inte lösa sig.
Och hur balterna som kokar racemiskt metamfetamin väljer att salta ut det har jag inte hundraprocentig koll på. Men de flesta, internationellt sett, brukar salta ut med saltsyra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in