2015-04-28, 13:03
Bannlyst
Tjena!
Jag lirar cs på 480 dpi och 3.09 ingame sens. Jag använder en logitech g402. Jag har två olika datorer. Min ena skärm är 21" och den andra är 24". Jag känner verkligen skillnad på sensitivityn även jag har samma inställningar. Jag anar at
t det kan ha med att skärmarnas storlek att göra..? Och isf hur fixar jag det? Spelar bara bra på en dator just nu..
Vet inte om detta är i rätt forumdel. Flytta gärna.
Citera
2015-04-28, 14:37
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fundamentalism
Tjena!
Jag lirar cs på 480 dpi och 3.09 ingame sens. Jag använder en logitech g402. Jag har två olika datorer. Min ena skärm är 21" och den andra är 24". Jag känner verkligen skillnad på sensitivityn även jag har samma inställningar. Jag anar at
t det kan ha med att skärmarnas storlek att göra..? Och isf hur fixar jag det? Spelar bara bra på en dator just nu..
Vet inte om detta är i rätt forumdel. Flytta gärna.

Finns ju inbyggda inställningar för sensitivity i windows under kontrollpanelen -> mus
Citera
2015-04-28, 15:56
Medlem
Kan vara att det är olika hz-inställningar på de båda skärmarna.. 120hz upplevs betydligt snabbare än vad exempelvis 60hz gör! kolla det

Kan också vara som tidigare nämt att eventuellt "förbättre muspekarens precision" är iklickad på en av datorerna eller att du helt enkelt har olika sens i windows..
Senast redigerad av hajlajt 2015-04-28 kl. 15:58.
Citera
2015-04-29, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Finns ju inbyggda inställningar för sensitivity i windows under kontrollpanelen -> mus

Citat:
Ursprungligen postat av hajlajt
Kan vara att det är olika hz-inställningar på de båda skärmarna.. 120hz upplevs betydligt snabbare än vad exempelvis 60hz gör! kolla det

Kan också vara som tidigare nämt att eventuellt "förbättre muspekarens precision" är iklickad på en av datorerna eller att du helt enkelt har olika sens i windows..
Windows sens påverkar inte ingame
Citera
2015-04-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fundamentalism
Windows sens påverkar inte ingame

Där har vi förmodligen problemet.. om du har windows 7. mus -> pekaralternativ "välj pekarhastighet". Detta påverkar visst muskänsligheten ingame. Finns ingen anledning att vara otrevlig när någon försöker hjälpa dig. Ett tips till framtiden!
Citera
2015-04-30, 10:21
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajlajt
Där har vi förmodligen problemet.. om du har windows 7. mus -> pekaralternativ "välj pekarhastighet". Detta påverkar visst muskänsligheten ingame. Finns ingen anledning att vara otrevlig när någon försöker hjälpa dig. Ett tips till framtiden!

Tack för att du stod upp för mig
Och dessutom har du precis som jag helt rätt. Det påverkar visst ingame
Citera
2015-06-01, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Tack för att du stod upp för mig
Och dessutom har du precis som jag helt rätt. Det påverkar visst ingame
Raw input är standard i cs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera