• 2
  • 3
2015-05-04, 13:08
Medlem
empoisonnes avatar
För mig handlar det mycket om vem jag ligger med. Är det någon jag inte känner något särskilt för funkar doggy bra. Något opersonligt och mitt huvud är en bit från hans, man behöver inte kyssas och se varandra djupt i ögonen.

Annars tycker jag att doggy är ganska överskattad. Man står på alla fyra och har snubben pumpande bakom sig. Men det är det liksom. Det kan vara kul som omväxling ibland. Och jag tycker om att stå i den positionen och ta emot oralt. Men sammantaget tycker jag att doggy är rätt trist. I min nuvarande relation kör vi ibland någon slags halvdoggyvariant i soffan. Jag står på knä men har överkroppen lutad mot ryggstödet och kommer alltså upp i en ganska upprätt position vilket gör att hans huvud hamnar precis bakom mitt. Förr om åren när jag hade svårt att komma vaginalt var doggy en mina favoritpositioner för att jag endast kunde komma av det där monotona pumpandet. Men nu är den rolig som omväxling, men inte mer.

Den mest underskattade ställningen är nog faktiskt att jag ligger platt på mage och han ligger ovanpå. En slags variant av skeden. Bakifrån men ändå intimt och nära. Jag skulle inte påstå att det är den ställning jag gillar mest, men underskattad är den.

Annars gillar jag missionären. Är det en snubbe jag är kär i är det alldeles fantastiskt att ha honom så nära och kunna möta hans bli och se hans ansiktsuttryck. Kyssas och gå helt upp i varandra. En del män är bättre på missionären än andra. En del får till någon slags djup och tryckande penetrering. Svårt att förklara. Men det inte djupt som i att ramma livmoderhalstappen. Det känns snarare som att han sugs in i mig. Härligt.

Annars tycker jag om ridning. Det kan göras på olika sätt. Hårt och lite rough eller mjukt och kärleksfullt. Man ser varandra. Man kan känna på varandra. Jag bestämmer själv takten och vinkeln och jag kan lätt komma åt klittan med handen om jag vill det. Jag kan böja mig fram och han kan suga på mina bröst. Vi kan kyssas. Det är alldeles fantastiskt att ha en kåt man under sig.
Citera
2015-05-04, 20:23
Medlem
Jag tycker personligen att de flesta ställningar är sköna, så länge man gör det med någon man har en stark attraktion till och som vet sin sak i sovrummet .
Citera
2015-05-04, 20:38
Medlem
Butterkakans avatar
överskattad-
tutt/mun knull, 69:an.

Underskattad-
Sätta sig i knät på en kille som sitter upp och rida fram o bak o upp o ner o mer o mer 😊
Citera
2015-05-05, 01:02
Medlem
Jag tycker det i mångt och mycket beror på ens partner, en bra ställning med den ena är det inte nödvändigtvis med den andra etc..

Men överlag tycker jag skeden är förjäkla korkad som sexställning, känns inte som att man kommer speciellt djupt in, och man har alltid en arm för mkt. Synnerligen opraktiskt.
Citera
2015-05-05, 01:28
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag tycker det i mångt och mycket beror på ens partner, en bra ställning med den ena är det inte nödvändigtvis med den andra etc..

Men överlag tycker jag skeden är förjäkla korkad som sexställning, känns inte som att man kommer speciellt djupt in, och man har alltid en arm för mkt. Synnerligen opraktiskt.

Jag håller med om allt du säger.

Jag tycker att doggy är överskattad(även om jag gillar den också). Den är inte så "porrig" som alla vill få den till. Mest underskattad... missionären. Den är bäst!
Citera
2015-05-05, 12:44
Medlem
meramans avatar
Överskattad: 69an den är bara bökig och krånglig. Bättre att turas om ge oralsex så den som ger kan koncentrera sig 100% och den som njuter kan njuta helt och hållet.

Dessutom höll jag på att få kuken avbiten i en 69 när tjejen jag slickade fick en kraftig orgasm samtidigt som hon sög. Det var inte behagligt.

Underskattad: stående bakifrån mot en vägg. Gärna utomhus. Härligt att pumpa på riktigt länge och inte lika bökig som vanlig doggy
Citera
2015-05-05, 21:26
Medlem
Överskattad: Reverse cowgirl. Sämre på alla sätt än vanligt "rida"

Underskattad: Missionären, skönt för båda. Bra kontakt. Lätt att komma i mun / på mage / i tjejen från den positionen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in