2015-06-28, 19:37
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcoholwanted
Jag fattar ju att ni tycker det är kul och att ni inbillar er en adelsman med hatt som jagar negrer som löper vilt på Stockholms gator och att det speciellt är från aftonbladet. Men vf göra en så stor grej av det hela?
Det är kul då Aftonbladet har tagit på sig rollen som självutnämnd rasistjägare. Det är alltid kul med dom som så att säga kastar sten i glashus. Tycker att vid nästan vartannat besök hos Aftonbladet så skriver dom om rasism - det är som att dom inte har något annat att skriva om.

Man skulle kunna argumentera om att Aftonbladet projicerar sina egna fördomar och sin egen rasism på andra för att inte behöva ta itu med sin egen värdegrund.
Citera
2015-06-29, 04:31
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Om du inte förstår vad som är så kul med den rubriken så skulle vi kunna skriva en magisteruppsats om ämnet och du skulle fortfarande inte förstå.

Det är aldrig roligt om man använder ordet neger i ett sammanhang.

Tänk på slavarna i Amerika. Uscha, fy och skam.

Dessa hbtq-kommunister har ingen humor. Bara att gå vidare.

.
Citera
2015-07-01, 03:13
Medlem
Det är för att Grevar inte längre får skjuta negrer hur som helst.
Humorn och skrattet uppkommer av låsningen som infinner sig för intellektet då det inser att ett sådant scenario inte längre är tillåtet. Absurd anakronistisk humor.
Citera
2015-07-03, 18:48
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsas-Traum
Det är för att Grevar inte längre får skjuta negrer hur som helst.
Humorn och skrattet uppkommer av låsningen som infinner sig för intellektet då det inser att ett sådant scenario inte längre är tillåtet. Absurd anakronistisk humor.

Det fetstilta. Det är absurditeten i det hela - tillåten av anakronismen - som gör det så roligt. Och roligt, det är det.
Citera
2015-07-16, 01:23
Medlem
Mugsys avatar
Ja, jag är personligen naturligtvis på grevens sida, eftersom blåmannen, benämnd "negern" i artikeln, var beväpnad med ett jaktgevär, men storviltsjakt och mord är tyvärr sedan länge olagligt inne i stan såvitt jag vet, så hans handlande var förbålt olämpligt. Hur var den gode grevens namn, förresten, och vad hette blåmannen?
Senast redigerad av Mugsy 2015-07-16 kl. 01:32.
Citera
2015-07-16, 02:51
Medlem
EmSds avatar
Min bild är "von Öfversittare" klädd i gubbkeps och tweedkavaj fullt utrustad med en dubbelstudsare
Citera
2015-07-16, 05:56
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmSd
Min bild är "von Öfversittare" klädd i gubbkeps och tweedkavaj fullt utrustad med en dubbelstudsare
"von Öfversittare" klädd i gubbkeps och tweedkavaj fullt utrustad med en dubbelstudsare, har monokel, har blivit drabbad av demens, tror att han är på storviltsjakt i Afrika. "Hvad falls en livs levande kolsvart neger springer runt i mitt kvarter"?
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2015-07-16 kl. 06:01.
Citera
2015-07-16, 14:40
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
"von Öfversittare" klädd i gubbkeps och tweedkavaj fullt utrustad med en dubbelstudsare, har monokel, har blivit drabbad av demens, tror att han är på storviltsjakt i Afrika. "Hvad falls en livs levande kolsvart neger springer runt i mitt kvarter"?
Ja, och talarrrrr gifvetvis med en äkta skorrrrrning! Friherrrre Rrrutgerrrr von Öfversittarrrrre.

"Vafalls? En kolsvarrrt negerrrrhanne på min gata! Jag ska genast nedlägga detta exotiska djurrr med min dubbelstudsarrrre. Jag kan låta min betjänt Oscarrrr lämna in kadavrrrret för uppstoppning."
Senast redigerad av Mugsy 2015-07-16 kl. 14:52.
Citera
2026-05-07, 06:35
Medlem
Mugsys avatar
Jag hav mävkt att det finns tve tvådav om det häv ämnet numera. Det verkav inte vava modevnt bland adelspersonerrrr att jaga negerrrrhannar längre.
Citera
2026-05-07, 06:42
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Hahaha mycket bvaaa! Så var det på den gamle gamle kungens tid när Gustaf V väntade på älgen så att han kunde aflifva kreaturet. Men i det här fallet hade greven och negern lekt med en älgstudsare i lägenheten. Men de hade otur. Vapnet var laddat och ett skott brann av och skottet tog negern av daga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in