2015-04-27, 08:50
Medlem
Charmas avatar
Alltså, VARFÖR funkar inte autocorrect enligt nedan i defaultläget?

Jag vill att det ord jag skrivit ska stå kvar, men att jag får förslag på andra ord, om det kan misstänkas att jag bara skrivit/stavat fel. Och att det isf är frivilligt att byta till dessa genom att klicka på dem. Men inte att den ändrar automatiskt till nåt annat.

Jag HATAR autocorrect . Jag skriver nästan alltid rätt, men den ändrar i princip VARJE gång till helt andra saker. Och skriver jag "det var heeeeelt magiskt", vill ja att det ska stå precis så. Och skriver jag "fast i stallet" vill jag inte att det ska stå "fäst i stället" och skriver jag "inte möglig" vill jag inte det ska stå "inte möjlig" osv . Och ska jag kryssa bort det nya ordet som kommer som förslag, blir det ett extra mellanslag.

Nästan alla verkar störa sig på hur autocorrect fungerar. Det kan ju inte vara särskilt komplicerat att utforma så att man kan få välja mellan att 1) byta automatiskt till nya ord, 2) bara få förslag på nya ord, eller 3) helt stänga av autocorrecten .

(Jag har en samsung galaxy 5s och en iPad, samt skriver mest i Messenger och WhatsApp om någon vet att denna inställning redan finns)
Citera
2015-04-27, 08:59
Medlem
pozies avatar
för att om du ska välja att byta så är det inte AUTO correct.
Citera
2015-04-27, 09:37
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
för att om du ska välja att byta så är det inte AUTO correct.
Haha, nä du har en poäng där

Men ni förstår hur jag menar. Man får välja på autocorret (på riktigt!) eller ett annat alternativ där man får förslag man kan välja. Eller att man stänger av funktionen helt.
Citera
2015-04-27, 14:24
Medlem
Lajtels avatar
Min autocorrect funkar klockrent. Rättar telefonen till något som jag inte vill att den ska rätta det till - så klickar jag på det ordet jag faktiskt ville skriva. När jag har gjort detta några gånger så har telefonen lärt sig, och jag slipper nu dryga felrättningar som t.ex. "fucking" blir "ducking" och "wanker" blir "Walker".
Använder Sony Xperia Z3.
Citera
2015-04-27, 17:59
Medlem
iphones funktion där den föreslår ord man börjar skriva är mycket bättre än den oanvändbara autocorrecten. stäng av och använd det istället
Citera
2015-04-28, 08:12
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtSnor
iphones funktion där den föreslår ord man börjar skriva är mycket bättre än den oanvändbara autocorrecten. stäng av och använd det istället
Finns inget sånt på samsungmobilen antar jag? Men på iPaden kanske? Men hur isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in