2006-02-15, 16:30
Medlem
Sha R'Taes avatar
Jag tycker att F.E.A.R bitvis är svårt, dock är det inte svårt på ett utmanande vis utan på ett frustrerande.

Om du väljer att "gå" istället för att springa så får man en störd fördröjning på rörelserna som gör att ifall du bara "duttar" på framåtknappen så rör sig inte gubbjäveln framåt, han rör sig fram ett snäpp och går sen tillbaka igen, vilket har att göra med den där idiotiska idén om ens fötter som speltillverkaren tyckte skulle höja upplevelsen om man såg.

Nej F.E.A.R blir bara sämre och sämre ju mer jag spelar, är på Intervention nio nu. Varje gång jag dör så har det i nio fall av tio att göra med att det laggar eller med de dåliga kontrollerna att göra - och då har jag ändå en helt okej dator som Farcry flyter som smör på, Quake 4 och Doom 3 går att köra flytande på lägre inställningar och Half-life 2 går att göra i stort sett helt laggfritt även på schyssta grafiinställningar.

F.E.A.R. är i mina ögon skräp rakt igenom. Tråkiga fiender, dåligt upplägg, tunn story, löjliga spökmoment, halvful grafik, trista specialeffekter och keffa vapen (som ser i stort sett identiska ut).
Nej tvi vale för det här skräpet
Citera
2006-02-15, 17:07
Medlem
Maeglins avatar
Jag har en dator med 1.7ghz, 512 sd ram och 256 mb nvidia.
Installerade spelet och konstaterade att det laggade sönder..

Tråkigt, tråkigt..
Citera
2006-02-15, 17:17
Medlem
h8_religions avatar
Tyckte det laggade lite väl mycket, dvs. FPS:en (Alltså Frames Per Second, inte First Person Shooter ), annars var det ganska kul, det lilla jag hann lira igår på den fulla versionen. Jävligt bra stämning och så i spelet, så jag ska lätt ge det en chans iaf.

Någon som vet vad jag kan göra för att fixa till FPS:en?

Dock finns det ingen First Person Shooter som slår CS, tyvärr... blev så fruktansvärt sugen på att börja lira CS igen när jag lirade FEAR.

Dock slår ingen FPS
Citera
2006-02-15, 20:03
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
och då har jag ändå en helt okej dator som Farcry flyter som smör på, Quake 4 och Doom 3 går att köra flytande på lägre inställningar och Half-life 2 går att göra i stort sett helt laggfritt även på schyssta grafiinställningar.
Det är ju sjukligt mycket mer krävande än de spelen du räknade upp. Och kan du bara köra Doom3 på lägre inställningar kan du ju bara drömma om att få FEAR att flyta.
Citera
2006-02-16, 00:29
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det är ju sjukligt mycket mer krävande än de spelen du räknade upp. Och kan du bara köra Doom3 på lägre inställningar kan du ju bara drömma om att få FEAR att flyta.
Jag kör inte på jättelåga inställningar, min poäng här är att F.E.A.R. inte är snyggare eller mer avancerat än något av de spelen, bara mer krävande.
Taskigt programmerat kanske?
Citera
2006-02-16, 01:34
Medlem
Resurrecteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike_Ness
Betvivlar det litegrann, Kör du med full AAx4 och AFx16?? Soft shadows etc?

Jag har en AMD DUalcore 4400+ @2,3ghz synkat, ASUS TOP 7800GTX 486/1350, 2gb Corsair kvalleminnen,m.m

Kör jag med fullt på ovan så är det inte speciellt spelbart.
Men man får trixa lite med inställningarna.

Sen måste man ju inte köra fullt på allt, men köper man nytt system för vad det kostar, så vill man ju fan kunna det.

Sen är spelet ganska kasst optimerat som jag fattat det.

Det finns en patch att ladda hem för AMD X2 till XP som ska öka prestandan i spel. Jag har själv en X2 3800+ och ett 6800GS och kan utan problem köra alla inställningar på max utan några FPS-drops.

http://andreas.lightsoft.se/?p=57
Citera
2006-02-16, 07:00
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Jag kör inte på jättelåga inställningar, min poäng här är att F.E.A.R. inte är snyggare eller mer avancerat än något av de spelen, bara mer krävande.
Taskigt programmerat kanske?
Det är ju väldigt mycket snyggare än nåt som kommer från Doom3 motorn iaf.
Citera
2006-02-16, 09:27
Medlem
Hardtails avatar
Jag har en AMD 64 3200+ och ett ATi Radeon X800 XL Turbo Ice-Q och 1024 mb RAM minne och jag kommer ihåg att när jag spelade F.E.A.R så flöt de på sjukt fint. Grymt spel, plus att slow-mo effekterna gjorde att en skicklig spelare kunde komma ur grymt svåra situationer med låg ammunition / låg HP.

F.E.A.R är visst snyggare än Doom 3, dessutom är det mer avancerat.
Ta för exempel Doom 3 där fienderna kommer så fort man öppnat en dörr, eller helt plötsligt bara dyker upp ur golvet bakom en när man går runt ett hörn, och sen står dom bara där och skjuter på en, kanske hoppar åt sidan nån gång, eller går in i hand-to-hand fight. I FEAR däremot så hoppar fienderna över hinder, välter möbler/bokhyllor för att skydda sig och allt sånt. Bara det är ett exempel på att FEAR är mer avancerat än t.ex Doom 3 och därför kräver mer.

Well, nu dör mitt tangtbord.
Citera
2006-02-16, 12:23
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det är ju väldigt mycket snyggare än nåt som kommer från Doom3 motorn iaf.
Kan inte hålla med för fem öre och då spelade jag ändå F.E.A.R. på rätt höga inställningar först för att se vad burken pallade med.
Visst är det snyggt med ljuskällor men annars tycker jag inte F.E.A.R. är speciellt snyggt, vapenflammorna och partikeleffekterna är absolut inte på samma nivå som andra nya spel och i övrigt verkar spelet mest vara taskigt programmerat.
Citat:
Ursprungligen postat av Hardtail
Jag har en AMD 64 3200+ och ett ATi Radeon X800 XL Turbo Ice-Q och 1024 mb RAM minne och jag kommer ihåg att när jag spelade F.E.A.R så flöt de på sjukt fint. Grymt spel, plus att slow-mo effekterna gjorde att en skicklig spelare kunde komma ur grymt svåra situationer med låg ammunition / låg HP.

F.E.A.R är visst snyggare än Doom 3, dessutom är det mer avancerat.
Ta för exempel Doom 3 där fienderna kommer så fort man öppnat en dörr, eller helt plötsligt bara dyker upp ur golvet bakom en när man går runt ett hörn, och sen står dom bara där och skjuter på en, kanske hoppar åt sidan nån gång, eller går in i hand-to-hand fight. I FEAR däremot så hoppar fienderna över hinder, välter möbler/bokhyllor för att skydda sig och allt sånt. Bara det är ett exempel på att FEAR är mer avancerat än t.ex Doom 3 och därför kräver mer.

Well, nu dör mitt tangtbord.
Att F.E.A.R. har en avancerat AI nekar jag inte till, däremot så vidhåller jag att det inte är speciellt mycket snyggare än andra nya spel.
Citera
2006-02-17, 14:25
Medlem
Resurrecteds avatar
Jag måste hålla med Sha R'Tae om att spelmotorn i F.E.A.R hade kunnat varit bättre. Den sköna känslan som finns i exempelvis quake 1's motor existerar överhuvudtaget inte i F.E.A.R utan det känns bara stelt och segt.
Citera
2006-02-17, 23:10
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resurrected
Jag måste hålla med Sha R'Tae om att spelmotorn i F.E.A.R hade kunnat varit bättre. Den sköna känslan som finns i exempelvis quake 1's motor existerar överhuvudtaget inte i F.E.A.R utan det känns bara stelt och segt.
AI:n är väl bra men annars tycker jag spelet var redigt beige
Citera
2006-02-18, 00:17
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag har en dator med 1.7ghz, 512 sd ram och 256 mb nvidia.
Installerade spelet och konstaterade att det laggade sönder..

Tråkigt, tråkigt..

Mitt laggar också, speciellt när jag skjuter, då verkar det som om FPS:en sjunker skitmycket... sen när jag går runt ser jag massa svarta små fyrkanter på skärmen hela tiden, vilket ju är ett bevis på att spelet flyter på skitdåligt... vad fan kan allt detta bero på? Jag har en bra dator; 3.2Ghz, 1534mb ram, Radeon 9800 XT osv... finns det inga inställningar man kan göra på datorn eller spelet som gör att det flyter på bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in