2015-04-26, 18:37
Medlem
engultomats avatar
Längesen jag var inne på Flashback.. Men jag behöver hjälp och vet inte vart jag annars ska vända mig till! (Hoppas det är rätt forum)

Jag har ett stort problem. Det finns en person som om och om och om igen skapar ett väldigt "hatfullt" Twitter account där h*n mobbar en annan oskyldig person. H*n postar massa bilder på personen och kallar personen för tjock, ful och säger att personen ska ta livet av sig. H*n ser till att skicka "tweets" till alla som är nära till denna person. Det är ett äckligt jävla beteende, och varje gång vi lyckas få personen avstängd öppnar h*n upp ett nytt hatfullt account.

Jag undrar om någon här vet hur man kan få tag på lösenordet och radera accountet? Eller kanske skrämma den hatfulla människan lite så den slutar hålla på såhär.

Skicka pm om det inte hör till här/inte ska efterfrågas öppet.
Citera
2015-04-26, 19:06
Medlem
zobs avatar
Nej finns inget one-click software för att ta över någons twitter konto. (Hur skulle den världen se ut? Internet skulle vara en krigszon) Antingen rapporterar ni det till twitter eller så får du helt enkelt försöka bruteforca kontot. Mycket mer än så går inte att göra.
Citera
2015-04-27, 19:12
Medlem
För det går Ju verkligen inte att bara strunta i folk som inte fattar??? Mata inte trollen helt enkelt??
Citera
2015-04-27, 23:26
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Precis som Zob säger, det är väl bara att rapportera användaren till Twitter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in