2015-04-26, 10:36
Medlem
perruchess avatar
Jag har rapporterat jag vet inte hur manga manniskor som helst dar svaren ar irrelevanta.

Spyddiga kommentarer fran snorungar som ar kaxiga bakom datorn men som aldrig skulle vaga yttra sig i verkligheten. Jag trodde att detta var ett seriost forum da ni inget det. Tanker forst och framst pa era regler vid rapportering:

0.03. Trams och off-topic

Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

Vad skall detta vara for nytta att ge falska forhoppningar?

Nar jag startar amnen sa ar det vissa som styr om amnet och till slut ar det folk som svarar pa tramset som ar off topic och resultatet blir att ingen svarar pa min karnfraga.

Sa vad ar det for mening?

OK nu skriver ni val att ni inte ar sa manga moderatorer (eller vad ordet nu heter) jamfort med hur manga som anvander flashback OK det kan jag forsta. Men anda, det var ju inte sa att det var forsta gangen idag (och igar) som jag rapporterat.

Vanligen ta bort "rapportering" fran inlaggen sa att man inte besvarar sig med att rapportera.
Citera
2015-04-28, 11:51
Medlem
miikoss avatar
Sista utvägen - för ämnen som saknar eget forum --> Forumförslag
/Moderator
Citera
2015-04-28, 12:18
Moderator
^Eazs avatar
Du har rapporterat 9 inlägg totalt, där 6 av de rapporterade inläggen har raderats, 3 har inte raderats.

De som inte raderats har inte gjort det eftersom de faktiskt håller topic men inte håller med dig/stryker dig medhårs.

Det känns snarare som att du tycker att du ska bestämma vad som får finnas i "dina" trådar och så funkar det inte på ett diskussionsforum.
Citera
2015-04-29, 12:27
Medlem
perruchess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du har rapporterat 9 inlägg totalt, där 6 av de rapporterade inläggen har raderats, 3 har inte raderats.

De som inte raderats har inte gjort det eftersom de faktiskt håller topic men inte håller med dig/stryker dig medhårs.

Det känns snarare som att du tycker att du ska bestämma vad som får finnas i "dina" trådar och så funkar det inte på ett diskussionsforum.

Hej du dar har du nog fel, om jag lyckats fa 6 av 9 raderat sa har jag ju haft FOG for att fa dom raderade eller hur?

Sedan kan det ju vara sa att dom tre som aterstar, att dom inte blivit raderade for att INBAKAT i deras inlagg sa fanns det det ngt som var av varde enligt en moderator. Sa lat oss saga 90% av inlagget var skit och off topic men 10% horde dit. Forstar du hur jag menar?

Nej du, 6 av 9 ar inte daligt! Det ar inte for intet som dom raderats.

Har dom som raderats fatt varningar? For jag fick en varning for denna trad. Vore mer an rattvist om dom fick varningar och inte bara att inlagget raderades! ha en trevlig dag
Citera
2015-04-29, 12:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perruches
Hej du dar har du nog fel, om jag lyckats fa 6 av 9 raderat sa har jag ju haft FOG for att fa dom raderade eller hur?

Sedan kan det ju vara sa att dom tre som aterstar, att dom inte blivit raderade for att INBAKAT i deras inlagg sa fanns det det ngt som var av varde enligt en moderator. Sa lat oss saga 90% av inlagget var skit och off topic men 10% horde dit. Forstar du hur jag menar?

Nej du, 6 av 9 ar inte daligt! Det ar inte for intet som dom raderats.

Har dom som raderats fatt varningar? For jag fick en varning for denna trad. Vore mer an rattvist om dom fick varningar och inte bara att inlagget raderades! ha en trevlig dag

Du har haft fog för 6 av dem, men inte alla 9.

Att DU anser att folk som inte håller med dig eller kritiserar dig inte ska få ha kvar sina inlägg är inte samma sak om att de är Off Topic.

Huvuvida andra användare fått varningar eller inte är inget jag kan/vill kommentera utan det är upp till användare själva att berätta om deras varningar.
Citera
2015-04-29, 13:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perruches
Sa lat oss saga 90% av inlagget var skit och off topic men 10% horde dit. Forstar du hur jag menar?
I sådana fall brukar inlägget ryka ändå. 10% OnT räddar inte 90% OT.
Citera
2015-04-29, 13:49
Medlem
Lajtels avatar
Känner mig så träffad av denna tråden.
Känns som att du inte gillade svaren jag gav dig i din tråd (FB) Hur gor man for att fa en psykiatrikers tillstand indraget, och att du gärna ville att jag skulle bli "straffad" för dessa?

Om det är så, så är det snarare tvärtom vad du säger gällande att "baka in" något, jag har väl snarare bakat in 5% off topic i ett inlägg där 95% är on topic.
Citera
2015-04-29, 15:09
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Du har haft fog för 6 av dem, men inte alla 9.

Att DU anser att folk som inte håller med dig eller kritiserar dig inte ska få ha kvar sina inlägg är inte samma sak om att de är Off Topic.

Huvuvida andra användare fått varningar eller inte är inget jag kan/vill kommentera utan det är upp till användare själva att berätta om deras varningar.
Jag vill bara framföra att jag håller med min kollega jag citerar.

En trådstartare är inte ensam om att bestämma topic i en tråd, det bestäms utifrån ts fråga samt vilket delforum tråden är i. En trådskapare har dessutom ingen rätt att bestämma vilka som får och inte får posta i en tråd, eller vilka inlägg som ska raderas. Regelbrott raderas, inte annat. I Juridik, där jag moddar, har jag flera gånger fått påtala att vi inte raderar folk som svamlar helt uppåt väggarna fel i sina juridiska tolkningar och bergsäkra påståenden, för det är inget regelbrott att ha fel eller att inte hålla med ts.
Citera
2015-04-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
En trådstartare är inte ensam om att bestämma topic i en tråd, det bestäms utifrån ts fråga samt vilket delforum tråden är i.

Har du lust att utveckla detta? Låter lite motsägelsefullt, och har aldrig hört det uttryckas så tidigare.
En topic är väl en topic och oavsett vem som satt eller editerat den så måste den ju gälla - annars är det per definition inte on topic. Missförstå mig rätt, ett visst mått av godtycklighet kan man ju aldrig eliminera.

I övrigt så är det som vanligt svårt att tycka något om dessa rapporteringar när man inte får exempel
Senast redigerad av VoxPopulis 2015-04-30 kl. 19:04.
Citera
2015-04-30, 20:25
Medlem
Inaniss avatar
Har en liten följdfråga här, jag lägger inte alltid på minnet vilka inlägg jag rapporterat. Jag har helt enkelt rapporterat inlägg i en tråd där jag bedömt dom vara OT eller något annat regelbrott. Kan jag själv se på något sätt vilka inlägg som moderatorerna bestämt inte är ett regelbrott. Så jag inte sitter och rapporterar samma inlägg om igen och då skapar merjobb för moderatorerna?
Citera
2015-04-30, 20:45
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Har en liten följdfråga här, jag lägger inte alltid på minnet vilka inlägg jag rapporterat. Jag har helt enkelt rapporterat inlägg i en tråd där jag bedömt dom vara OT eller något annat regelbrott. Kan jag själv se på något sätt vilka inlägg som moderatorerna bestämt inte är ett regelbrott. Så jag inte sitter och rapporterar samma inlägg om igen och då skapar merjobb för moderatorerna?
Nej, det kan du inte. Däremot kan moderatorerna se om ett inlägg blivit rapporterat tidigare så det innebär inget merjobb för oss (mer än att vi kanske granskar inlägget en extra gång om det blir rapporterat fler gånger av olika användare).
Citera
2015-04-30, 20:46
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Det ska normalt synas om ett inlägg är rapporterat tidigare. Dock verkar det vara något teknikproblem med det just nu, men det är nog snart löst. Rapportera gärna en gång för mycket än en för lite, det är inget direkt merarbete. Vi kan se att det finns tidigare rapporter på inlägget som har avvisats
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in