Citat:
Jag jobbar inom bevakning som skyddsvakt.
Min lön är i snitt 24-26.000kr före skatt.
På jobbet äter jag gratis, sover över gratis, och mina arbetsuppgifter är i princip att
titta på TV, snacka skit, lyssna på musik, kolla i telefonen, promenera och åka bil. Ibland händer något lite mer spännande. Jag tränar också 2 timmar om dagen på arbetstid på ett gym inom området.
Jag jobbar heltid, men den heltiden är 140 timmar pga en lag (detta pga av att vi kan jobba högtider och andra röda dagar).
Jag jobbar 7 dagar (13/h dag). Därefter ledig 14-20 dagar, sen börjar det om.
I snitt ledig två tredjedelar om året alltså.
Eftersom jag sover på jobbet vid dagens slut har jag minimala transsportkostnader (150kr / mån i snitt)
Det är ett monotont men samtidigt icke psykiskt/fysiskt ansträngande jobb.
Min frågeställning lyder;
Som 20-25 årig person med detta yrke, hade ni känt er nöjda för tillfället?
Jag frågar eftersom, jag egentligen aldrig haft ett annat "riktigt" jobb, med vanliga arbetstider och behovet av att pendla till jobbet. Ibland funderar jag om jag inbillar mig när jag tänker att jag har det bra. Vad hade ni känt om ni jobbade såhär i denna ålder med dessa förutsättningar?
Med vänlig hälsning,
Nithian.
Min lön är i snitt 24-26.000kr före skatt.
På jobbet äter jag gratis, sover över gratis, och mina arbetsuppgifter är i princip att
titta på TV, snacka skit, lyssna på musik, kolla i telefonen, promenera och åka bil. Ibland händer något lite mer spännande. Jag tränar också 2 timmar om dagen på arbetstid på ett gym inom området.
Jag jobbar heltid, men den heltiden är 140 timmar pga en lag (detta pga av att vi kan jobba högtider och andra röda dagar).
Jag jobbar 7 dagar (13/h dag). Därefter ledig 14-20 dagar, sen börjar det om.
I snitt ledig två tredjedelar om året alltså.
Eftersom jag sover på jobbet vid dagens slut har jag minimala transsportkostnader (150kr / mån i snitt)
Det är ett monotont men samtidigt icke psykiskt/fysiskt ansträngande jobb.
Min frågeställning lyder;
Som 20-25 årig person med detta yrke, hade ni känt er nöjda för tillfället?
Jag frågar eftersom, jag egentligen aldrig haft ett annat "riktigt" jobb, med vanliga arbetstider och behovet av att pendla till jobbet. Ibland funderar jag om jag inbillar mig när jag tänker att jag har det bra. Vad hade ni känt om ni jobbade såhär i denna ålder med dessa förutsättningar?
Med vänlig hälsning,
Nithian.
Jag har varit intresserad av en liknande tjänst men antar att de är svåra att få tag på? Tips till mig annars? Gå GMU med inriktning Markstrid sedan vad?