2015-04-25, 22:15
Bannlyst
Hej

Inte så slående rubrik men, det jag har svårt med är alla alternativ kvinnor har.

Och missförstå mig inte nu, jag tycker att jag är en awesome man, ett riktigt kap för en kvinna.
Men de har ju så fruktansvärt många män att välja mellan.

Om jag gillar en tjej te.x. också går jag in på hennes facebook
Så har hon massa bilder när hon sitter i sommaren å dricker vin med vänner, och säkert 7 snygga män runt sig, alla säkert singlar med.

Ser jag en sån bild så tänker jag "inte lönt å försöka ens"
Inte för att jag anser mig sämre än dem männen.
Utan för, hur fan ska jag ens utmärka mig? kvinnorna har så många män runt sig och efter sig, så många alternativ, dagligen män som raggar på dem och ger dem uppmärksamhet.
En majoritet av kvinnorna har det såhär.

Man tänker "ska jag gå fram till en söta tjejen här på seminariet under kafferasten".
Så kommer en röst som säger "de kommer inte gå, hon har flera män som raggar på henne om hon är singel, antingen så har hon pojkvän eller så vill hon inte ha en kille just nu."

FÖR HELT ÄRLIGT
en snygg och snäll+ feminin kvinna blir ju raggad på hela tiden

Gillar hon män så är hon upptagen.
Eller så "kommer hon över" sitt ex.

Gillar hon inte män/enormt kräsen ja då är de ett nålsöga.

Men som sagt, de känns fan omöjligt att träffa en tjej!

Fan! med alla uppmärksamhet de får ju

Antingen är de upptagna eller så hatar de män
De finns ingen anledning för en heterokvinna att vara utan man när hon dagligen har andra fantastiska män efter sig VARJE dag
Citera
2015-04-25, 22:21
Medlem
H1ONEs avatar
Din inre värld (din karta av verkligheten) stämmer inte överens med verkligheten. Den förändring som krävs för att du ska lyckas med kvinnorna är en intern förändring där du slutar hindra dig själv med en massa negativt tänk och domedags scenarion.
Citera
2015-04-25, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H1ONE
Din inre värld (din karta av verkligheten) stämmer inte överens med verkligheten. Den förändring som krävs för att du ska lyckas med kvinnorna är en intern förändring där du slutar hindra dig själv med en massa negativt tänk och domedags scenarion.

Ja det är sant

men visst har jag rätt lite med alternativen?
Citera
2015-04-25, 23:05
Medlem
H1ONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speladatorspel
FÖR HELT ÄRLIGT
en snygg och snäll+ feminin kvinna blir ju raggad på hela tiden

Gillar hon män så är hon upptagen.
Eller så "kommer hon över" sitt ex.

Gillar hon inte män/enormt kräsen ja då är de ett nålsöga.

Men som sagt, de känns fan omöjligt att träffa en tjej!

Fan! med alla uppmärksamhet de får ju

De finns ingen anledning för en heterokvinna att vara utan man när hon dagligen har andra fantastiska män efter sig VARJE dag

Citat:
Ja det är sant

men visst har jag rätt lite med alternativen?

Du kan ha hur rätt du vill i att kvinnor hatar alla män och endast går efter bara "fantastiska män". Men hur hjälper du dig själv att nå dina mål med att tänka på det sättet?

Hade Steve Jobs tänkt "Alla människor hatar Mac och går bara efter fantatiska PC aparater så hade han inte överlevt länge i datorbranschen och då hade vi inte haft iPhone. Det är dags för dig att ta en aktiv roll i ditt eget liv och skapa dina egna förutsättningar. Om du har rätt i att kvinnor går efter fantastiska män så är det inte mer än rätt att själv bli en fantastisk man och då gör du alla en tjänst. Kvinnorna gör dig en tjänst som inte går efter idioter och du gör dem en tjänst genom att vara fantastisk och då blir alla glada.
Citera
2015-04-26, 00:27
Bannlyst
Du missar helt vad jag menar
Jag anser mig vara en fantastisk man

Problemet jag tar upp är att kvinnor
är jagade av så sjukt många män och har så många alternativ att det känns
omöjligt att hon skulle välja just mig trots att jag tycker jag är ett kap
Citera
2015-04-26, 00:35
Medlem
Citat:

Du, eller dom, kan ju aldrig veta förrän ni har givit varandra en chans? Vem vet, ni kanske är skapade för varandra, eller iallafall har en hel del gemensamt?

Ge det en chans. Trots alla män runt dom så är ju alla män, inklusive dig, olika, och någonstans måste det ju finnas någon för dom. Det är bättre att chansa än att tänka "tänk om..". Du har inget att förlora
Citera
2015-04-26, 00:41
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Du har förmodligen någon slags självförtroende, men ingen självkänsla som går riktigt på djupet. Det kan låta paradoxalt, men är det inte. Har själv brottats med det problemet, framför allt som yngre. Så jo, jag tror att det H1ONE skriver stämmer mycket bättre än du vill erkänna. Och så länge du inte erkänner för dig själv så är risken att du inte gör några större framsteg...

Även rent allmänt så är det till en rätt stor del en fråga om tur när du ska träffa en någorlunda snygg och vettig tjej. De är normalt sällan singlar någon längre tid, så det gäller för dig att komma in i rätt ögonblick. Men så ser ju eg. alltid villkoren ut för båda könen, åtminstone när man passerat tonåren. Vid varje givet tillfälle är de flesta bra personer upptagna i ett förhållande. Det är den lilla restgruppen man måste leta i.
Citera
2015-04-26, 09:21
Medlem
citymormors avatar
Ta en paus från skiten! Sluta försöka. Bry dig inte! Skit i kvinnor.
Dom kanske anar någon slags desperation, oro eller något annat som du undermedvetet signalerar.
Ta det lugnt, njut av att styra dig själv, flörta lite i kön på ICA men skit i krogen.

Lycka till
Citera
2015-04-26, 09:49
Bannlyst
Citat:

omöjligt att hon skulle välja just mig
trots att jag tycker jag är ett kap

Då gör du något fel eller hur?

Och om du tycker att du är ett kap, vet hon det? Nej, och hon kommer inte få reda på det förens du tar kontakt, och det gör du inte.
Varifrån kommer denna "hänsyn"? Ingen annan kille har använder sig utav "hänsyn" för att magiskt fånga flickornas uppmärksamhet. Upptagna tjejer blir stötta på hela tiden, och det är för att killar gillar henne och vill ha henne för sig själva.

Ditt Ego är ivägen. Igenom att tänka såhär, så skyddar du dig själv från förödmjukelse, samt att du slipper ta initiativ. Inte konstigt om du anser dig vara "liiiite bättre än andra" för att du tar sådan hänsyn, men även det är bara en sköld för att inte skada sig.
Senast redigerad av therefore 2015-04-26 kl. 09:52.
Citera
2015-04-26, 10:09
Medlem
Du verkar avguda alla kvinnor du ser och sätter dem på en piedestal.
Du ger ett desperat intryck det går nog inte hem hos dem.
Citera
2015-04-26, 10:52
Medlem
Elsharins avatar
Citat:
De finns ingen anledning för en heterokvinna att vara utan man när hon dagligen har andra fantastiska män efter sig VARJE dag[/b]

Varför måste man ha en partner ständigt för att inte klassas som manshatare? Jag har varit singel under största delen av mitt liv men inte hatar jag män för det. Det finns människor som inte är beroende av sex och närhet, själv har jag klarat mig utmärkt utan detta.
Och vad som är en fantastisk person i dina ögon kan mycket väl vara en skitstövel i andras
Citera
2015-04-26, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elsharin
Varför måste man ha en partner ständigt för att inte klassas som manshatare? Jag har varit singel under största delen av mitt liv men inte hatar jag män för det. Det finns människor som inte är beroende av sex och närhet, själv har jag klarat mig utmärkt utan detta.
Och vad som är en fantastisk person i dina ögon kan mycket väl vara en skitstövel i andras

Ja men ni har så många män efter er, 10 om dagen ungefär på olika platser, internet, irl osv
till slut måste det dyka upp en man för er så om ni e singlar brukar de vara för att ni vill det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in