2015-04-25, 17:26
Medlem
Tjenare! jag har haft min skärm i ca 3år, inte ett ända problem med den (det är en LG skärm)
jag köpte en till skärm som är mycket bättre än den förra och kopplade samman dom. Men en dag då jag varit borta och kom hem igen så var den gamla skärmen svart, hade inte rört någonting. Försökte att klicka på startknappen på skärmen men den funka ej. Testat byta Strömsladd om de var fel med den. IBLAND startar den men bara några få sekunder sen slocknar den igen. Vet någon vad de kan vara för problem på den?
Citera
2015-04-25, 21:19
Medlem
Det vanligaste är att det inbyggda kraftaggregatet "tagit slut" (gått sönder pga ålder - utmattade kondensatorer).

Det näst vanligaste är att "bara" bakgrundsbelysningen lagt av. Dvs allt funkar egentligen som vanligt, men det är omöjligt (eller näst intill) att se det...
Om det runt skärmen finns någon/några lysdioder som beter sig som vanligt, så kan detta vara fallet.

Egentligen är det hyfsat enkelt (för en verkstad) att byta ut kraften, men för en normal konsument anser jag ändå att det är en "oförsvarlig åtgärd" förutom vid garantiärenden.
Det ska vara något extra/speciellt för dig med just den skärmen för att bekosta en reparation, och de måste lova dig innan, att priset landar under 1000:- (gärna skriftligt, och ingen "felsökningsavgift").
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in