2015-04-25, 01:36
Medlem
Arbetarbroders avatar
Sommaren 2013 kom tydligen Google Map Maker till Sverige efter att ha funnits i USA i två år, enligt artikel hos feber.se och jag har själv inte noterat tjänsten finns på marknaden förrens nu på senare tid när Google Maps, den tveklöst bästa kartfunktionen out there - börjat bete sig helt stört stundtals.
Tanken verkar ha varit att Google ville ha hjälp av alla privatpersoner för bidraga till deras karttjänst.
Det verkar som det är den tanken som fått Google Maps att genomgå en försämring.

Själva Google Map Maker finns tydligen på webben: https://www.google.se/mapmaker

Typ som grannhuset fanns angiven en gubbe som bor i huset som turistattraktion eller vad det var, mitt jobb var plötsligt nån form av skoförsäljare och ja.. Google Maps går inte att lita på längre..

Sen kommer nyheter som hur Islamiska Staten döper om erövrade städer, här en artikel i Aftonbladet.

DN.se slår på stort och påstår att Google Maps råkat ut för hackare efter en de lyckats få in en av de gröna Androidgubbarna som pissar på ett äpple som de fick ut på nån åker i Pakistan typ, och så har nån hittat på något annat busigt där "hackaren" hade ett budskap, nämligen hur dålig kontroll Google har över Google Maps numera.
Länk till artikeln i Dagens Nyheter

Jag må vara rejält teknikstörd, men att kalla det där hackare är väl att ta i?

FRÅGESTÄLLNING:
Vad är det som händer med Google Maps?
Bara jag som märkt av märkliga förändringar förutom de här större som Aftonbladet & DN skriver om?
Varför nu?
Finns det nån som använder Google Map Maker på ett seriöst sätt? Är det lätt att fula sig eller?

Plus övriga tänkbara diskussioner om de här Map Maker grejen till Google Maps.
Jag är lite orolig att detta är början på slutet på en utmärkt karttjänst som funnits med en så länge man kan minnas typ... När man jämför med andra kartjänster, typ Apple Kartor så ser man hur efterblivna de är jämfört med Google Maps, och av Googles alla tjänster så värdesätter jag nog faktiskt Google Maps högst.
Citera
2015-04-29, 00:09
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag, som är fruktansvärt oteknisk, har lyckats "hacka Google Maps" genom att lägga till en cykelbana i Polen och det det gick snabbt innan jag fick ett mail där de tackade för jag bidrog med utvecklingen av Google Maps.

Seriöst vad är det frågan om?
Är de bara jag som är orolig över Google Maps framtid?..
Citera
2015-04-30, 00:26
Medlem
Arbetarbroders avatar
Oron verkar inte vara överdriven direkt, vilket känns bra då är de säkert bara jag som stirrat upp mig över något jag inte behöver.
..eller? för nu är gatorna i alla städer typ markerade i nån udda grön färg?!

Nått skumt är de som pågår med Google Maps allt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in