2005-10-08, 11:50
Medlem
lars-görans avatar
Jag har fått ett problem med datan, laddade ner ett crack till vampire bloodlines och när jag körde filen så kom massor av filer upp men namn som adobe_acrobat_crack.exe adobe_photoshop_crack.exe o.s.v i bokstavsordning.

Tog bort alla filer men dom kommer tillbaka och börjar nu också sprida sig till andra mappar, jobbigt som fan!

nån som vet hur man löser sånt här? anitivirus? adaware?

Tack på förhand
Citera
2005-10-08, 14:42
Medlem
Ser absolut ut som virus. Liknar en typisk P2P-spridning, vilket innebär att den kopierar sig till namn som folk kan missta för cracks med mera, så folk ska tanka dem av dig och i sin tur sprida vidare.

Har du inget antivirus? Om inte, bör du skaffa det, uppdatera den och sen skanna igenom hela datorn efter sattyg.
Citera
2005-10-08, 15:48
Medlem
Kaspersky 0_os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Ser absolut ut som virus. Liknar en typisk P2P-spridning, vilket innebär att den kopierar sig till namn som folk kan missta för cracks med mera, så folk ska tanka dem av dig och i sin tur sprida vidare.

Har du inget antivirus? Om inte, bör du skaffa det, uppdatera den och sen skanna igenom hela datorn efter sattyg.

håller med, ett antivirus är ju ett msåte när man e inne på crack sidor, och ett tips, scanna alltid dina crack filer innan du använder dem...
Citera
2005-10-08, 17:32
Medlem
pwaHHHs avatar
https://addons.mozilla.org/extension...nfo.php?id=938
om du använder firefox, skönt plugin föross som inte använder antivirus.
Citera
2005-10-08, 18:42
Medlem
lars-görans avatar
fick ner cracken via DC.. har skippat antivirusprogram sista tiden då jag tycker att dom har gett mig mer problem än vad dom har löst.
Vad kan ni rekommendera för anitivirus-program som funkar men inte är överavancerat?
Citera
2005-10-08, 19:07
Medlem
Pussylovers avatar
Kaspersky

Sköter sig själv i princip.
Citera
2005-10-08, 19:07
Medlem
pwaHHHs avatar
ska man ha antivirus ska man ha (enligt mig)
Eset.NOD32.Antivirus.Administrator.Edition.v2.50.2 5.Win2KXP.Cracked-ARN

antar att det är senaste versionen
Citera
2005-10-08, 19:09
Medlem
Kaspersky 0_os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lars-göran
fick ner cracken via DC.. har skippat antivirusprogram sista tiden då jag tycker att dom har gett mig mer problem än vad dom har löst.
Vad kan ni rekommendera för anitivirus-program som funkar men inte är överavancerat?
jag rekomenderar antingen Kaspersky eller nod32, men dem är lite svåra att konfigurera för nybörjaren, pröva f-secure eller mcafee, enkla prog, men hur stark e din data? f-secure, mcaffe och kaspersky drar resurser men är mkt bra, det e nod32 med..välj bara en av dem, men dem bästa e Kaspersky/F-SECURE
Citera
2005-10-08, 19:34
Medlem
Eller kan man skita i o köra cracks som saknar ikon eller har lustigt namn.
Dom flesta crack filerna har crack, crk eller kgen eller liknande i namnet och en ikon.
Citera
2005-10-08, 20:00
Medlem
lars-görans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y4r0ze
Eller kan man skita i o köra cracks som saknar ikon eller har lustigt namn.
Dom flesta crack filerna har crack, crk eller kgen eller liknande i namnet och en ikon.

jo tänker på det nu..alltid lätt att vara efterklok dock

så färsk på datorer är jag inte..så jag ska lägga in nått av virusprogrammen senare..

tack för alla svar iallafall
Citera
2005-10-10, 00:58
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lars-göran

Är det Norton Antivirus som gett dig mer problem än det löst? Issåfall bör du testa lite alternativ, typ Kaspersky och/eller NOD32.
Citera
2005-10-10, 07:45
Medlem
Kaspersky 0_os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Är det Norton Antivirus som gett dig mer problem än det löst? Issåfall bör du testa lite alternativ, typ Kaspersky och/eller NOD32.
håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in