2015-04-24, 14:07
Bannlyst
I måndags (efter kl 13:00, om det spelar någon roll) förde jag över 24,600:- från mitt Swedbankkonto till mitt nyöppnade konto på Nordea. Det är CSN-pengar som legat och skräpat som jag tänkt använda under en resa nästa vecka. Jag har inte fått kortet från Nordea än så jag var där igår och ville göra ett uttag, men de sa att inga pengar har kommit in på kontot. Idag var jag på Swedbank och kollade om allt gått rätt till och de sa att de har fört över pengarna. 30 min senare befann jag mig på Nordea och kvinnan i kassan sa att inga pengar kommit till mitt konto, hon la till att det kan ta lite extra tid när det rör sig om stora summor och att jag skulle komma tillbaka på måndag.

Vad fan är detta? Har någon haft liknande problem tidigare?

Edit: jag är helt säker på att jag skickat till korrekt konto, fick det bekräftat på Swedbank idag med.
Senast redigerad av URBANARTS89 2015-04-24 kl. 14:16.
Citera
2015-04-24, 14:41
Medlem
Zimows avatar
Kan ta en tid för summan att föras över
Citera
2015-04-24, 14:42
Medlem
Parnborrs avatar
Konstigt. Har skickat 100k-summor till olika banker samma dag.
Citera
2015-04-24, 14:43
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimow
Kan ta en tid för summan att föras över
Senast i onsdags bör ts haft sina pengar. Något har hänt på vägen. Säkert de blev till rätt kontonr?
Citera
2015-04-24, 14:56
Medlem
Zimows avatar
Oj läste fel. Det har alltså gått 5 dagar? Då är det något konstigt som har hänt Annars så kan de ta någon dag ibland.
Citera
2015-04-24, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Senast i onsdags bör ts haft sina pengar. Något har hänt på vägen. Säkert de blev till rätt kontonr?

Ja, helt säkert.

Att kontot på Nordea är nyöppnat, kan det ha nåt med det att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in