2015-04-24, 11:07
Medlem
Hittade en amerikansk 100 dollar bill från början av 90-talet när jag rotade genom min pappas väska. Det är en sån där modell som är mindre än dagens sedlar. Tänkte spendera dessa när jag far på semester till Turkiet i somras men jag hörde att många vägrar ta emot dessa gamla i utlandet. Jag undrar om man kan växla till en nyare sedel på Forex eller någon bank. Det skulle vara synd om den var värdelös.

Hjälp.
Senast redigerad av niqqa 2015-04-24 kl. 11:09.
Citera
2015-04-24, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av niqqa
Hittade en amerikansk 100 dollar bill från början av 90-talet när jag rotade genom min pappas väska. Det är en sådär modell som är mindre än dagens sedlar. Tänkte spendera dessa när jag far på semester till Turkiet i somras men jag hörde att många vägrar ta emoy dessa gamla. Jag undrar man kan växla till en nyare på Forex eller någon bank. Det skulle vara synd om den var värdelös.

Hjälp.

Som du själv sa kontakta Forex de är experter på valuta.
Citera
2015-04-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Som du själv sa kontakta Forex de är experter på valuta.

Men vad tror du? Närmsta Forex ligger ganska långt ifrån min position, så det måste nog bli dagen jag far som jag har möjlighet till en Forex bank.
Citera
2015-04-24, 11:25
Avslutad
Citat:
Men vad tror du? Närmsta Forex ligger ganska långt ifrån min position, så det måste nog bli dagen jag far som jag har möjlighet till en Forex bank.

Du kan göra som jag gjorde med en sedel, jag skannade sedeln skickade bild till Forex, de svarade ganska snabbt.
Citera
2015-04-24, 11:42
Medlem
Farmstars avatar
Citat:

Är det något som hindrar dig att ringa Forex och ställa en enkel fråga?
Citera
2015-04-24, 11:49
Medlem
Maymons avatar
E-mail är en bra uppfinning annars, har funkat för mig sedan internet drog igång ordentligt i mitten på 90-talet.
Citera
2015-04-24, 15:28
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
E-mail är en bra uppfinning annars, har funkat för mig sedan internet drog igång ordentligt i mitten på 90-talet.
Elektronisk post heter det faktiskt!
Citera
2015-04-24, 17:21
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Nej det heter email då det ännu inte råder någon konsensus över en svensk översättning.
Citera
2015-04-24, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Nej det heter email då det ännu inte råder någon konsensus över en svensk översättning.

Mejl för fan. Du är att betrakta som ovårdad. Fnys.

http://blog.svd.se/sprak/2011/06/09/mail-eller-mejl/
Citera
2015-04-26, 14:07
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Forex byter inte sedlar. Men om den är mindre än en vanlig hundradollarsedel så är det antagligen en falsk sedel. De har såvitt jag vet haft samma storlek i 80 år.
Citera
2015-04-28, 16:55
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem

Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink

Citat:
Ursprungligen postat av Kriget
Mejl för fan. Du är att betrakta som ovårdad. Fnys.

http://blog.svd.se/sprak/2011/06/09/mail-eller-mejl/

Måste ändå påpeka hur glad jag är att alla 3 verkade förstå min poäng ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in