2015-04-24, 02:26
Medlem
totimom90s avatar
Hej, jag har beställt in lite grejer för att odla, allting annat har jag koll på förutom det med lukten, några exempel gärna lätta men effektiva typ?
om inte annat så vore det nice med produktlänkar
Tack för mig!
Mvh Tim
Citera
2015-04-24, 02:31
Medlem
Scarabeos avatar
Aktivt kolfilter!

Edit: länk till kolfilter: http://www.hydrogarden.se/ventilation/kolfilter/

Antar att du odlar i tält?
Citera
2015-04-24, 06:54
Avslutad
Google
Citera
2015-04-24, 07:23
Bannlyst
Vet ej om det fungerar men har du testat doftgranar?
Citera
2015-04-24, 09:39
Medlem
Kolfilter och olika fläktar funkar ju såklart men även att dölja en lukt med en annan lukt. Om du ska odla för privat bruk så behöver du inte vara orolig så länge du inte tar vatten över huvudet eller är en galen missbrukare som måste röka en joint i timman. En planta och ett skott i taget räcker gott och väl. Låt säga att det tar 10 veckor att få en skör så sätter du en planta var femte vecka, då har du tillräckligt, en planta som är halvfärdig vid varje skörd. Detta är förstås om du ska odla för hushållsbehov och inget annat. Ju mindre du odlar desto mindre luktar det så min rekommendation är att inte överdriva.
Citera
2015-04-27, 19:20
Medlem
inofficiells avatar
Hej! Jag kapar tråden litegrann här. Hur många ionizers (luftrenare) behövs det för att få bort lukten av sådär 50g grönt som torkar i frukttork efter vattenkureringen?
Citera
2015-05-02, 16:32
Medlem
legendz50s avatar
en fläkt lägg mycket plast vi odligen
Citera
2015-05-08, 11:00
Medlem
Dalek-Caans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inofficiell
Hej! Jag kapar tråden litegrann här. Hur många ionizers (luftrenare) behövs det för att få bort lukten av sådär 50g grönt som torkar i frukttork efter vattenkureringen?

Provat funkar ej!
Citera
2015-05-08, 11:04
Medlem
Dalek-Caans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totimom90
Hej, jag har beställt in lite grejer för att odla, allting annat har jag koll på förutom det med lukten, några exempel gärna lätta men effektiva typ?
om inte annat så vore det nice med produktlänkar
Tack för mig!
Mvh Tim

Kolfilter tar nästan bort allt, lägg till lukt neutraliserade vara tex ona så förvinner de.
Citera
2015-05-08, 15:46
Medlem
inofficiells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalek-Caan
Provat funkar ej!

Hur många ionizers hade du och av vilken sort? Hur stark lukt handlade det om i ditt fall? Var det för odling eller torkning?
Citera
2015-05-08, 16:43
Medlem
Dalek-Caans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inofficiell
Hur många ionizers hade du och av vilken sort? Hur stark lukt handlade det om i ditt fall? Var det för odling eller torkning?

Provat med en ionzers på liten mängd torkning och rökning. Skulle hellre rekommendera någon form av lukt neutraliserar tex ona gel, kör själv med den och det funkar kanon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in