2015-04-24, 00:25
Medlem
Enok1Halvars avatar
Jag undrar normal utbetalning säger dom 25 ?
till konto ,vilken tid på dygnet?
Citera
2015-04-24, 00:31
Medlem
pepparkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar

Du måste lära dig att formulera dig bättre.
Får du normalt lön den 25 så bör du få den idag den 24/4. Själv har jag redan fått min men du kanske får den senare under dagen (ifall din chef sitter o för över den manuellt med bankdosan när han vaknar vilket inte e e speciellt troligt)
Citera
2015-04-24, 00:33
Avslutad
Jag har fått lönen direkt efter tolvslaget på dom flesta ställen jag jobbat på detta årtusende.
Citera
2015-04-24, 09:09
Medlem
Banditas avatar
På mitt nuvarande jobb så sker löneutbetalning till exempel denna månad 20/4, och skall betalas ut den 25/4. Dock infaller ju 25:e på en lördag, så lönen kommer då istället in idag, då det är närmsta bankdag.
Dock trillar lönen alltid in kring lunchtid för oss. Trots att jag och företaget delar samma bank.
För de som har annan bank kan lönen trilla in lite senare, men oftast får alla sin lön kring lunchtid.
Citera
2015-04-24, 09:10
Medlem
Banditas avatar
På tidigare jobb har lönen i regel alltid kommit in på kontot vid 00.
Citera
2015-04-24, 09:18
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar

Inte mycket information.

Du får lön så som arbetsgivaren har bestämt.

De flesta arbetsgivare har den 25 eller 27.

Om det datumet infaller på en helg så får man normalt sett det på närmsta vardag vissa får det på fredagen och andra på måndagen.

Sen bruds det på ifall ni har samma bank eller inte beroende på när den kommer in.
Citera
2015-04-24, 17:34
Medlem
Isnatts avatar
Inom restaurang är det rätt vanligt att man får lön den 15:de. Annars 25 eller 27.
Citera
2015-04-24, 21:38
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jag har fått lönen direkt efter tolvslaget på dom flesta ställen jag jobbat på detta årtusende.

Samma här med ett undantag där lönen vanligtvis trillade in runt kl. 15.
Citera
2015-04-24, 22:13
Medlem
Bbobis avatar
Har man en chef som jag så får man den ibland ett par dagar för tidigt, ibland ett par dagar sent. Han för över själv så får säkert min i morgon, lördag. Har samma bank.

Huvudsaken är att jag alltid verkar få lite för mycket. Iaf efter hur jag räknar.
Citera
2015-04-24, 22:57
Medlem
Om man sitter och väntar timme för timme och vill ha stenkoll på huruvida lönen betalas ut 00 eller 09 borde vara ett tecken på att se över sin privatekonomi. Just sayin'...
Citera
2015-04-28, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pepparkran
Du måste lära dig att formulera dig bättre.
Får du normalt lön den 25 så bör du få den idag den 24/4. Själv har jag redan fått min men du kanske får den senare under dagen (ifall din chef sitter o för över den manuellt med bankdosan när han vaknar vilket inte e e speciellt troligt)
jo så gör små företagen.
Citera
2015-04-28, 15:38
Medlem
Får du lön från försäkringskassan kan det skifta brukar stå i "lönevillkoren".
Arbetsgivare brukar betala ut den 25 eller 27 som tidigare skrivits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in