Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-23, 22:09
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Ser ut som dina njurar läcker protein!
Kolla upp det. Kan vara allt från diabetes, urinvägsinfektion eller nåt knas med njurarna.

Tränar du hårt?

Vad händer om det nu är njurarna som läcker? Får jag leva med en njure mindre?! Nej, tränar mest hemma...
Citera
2015-04-23, 22:13
  #14
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnkomhit
Vad händer om det nu är njurarna som läcker? Får jag leva med en njure mindre?! Nej, tränar mest hemma...

Ta det lugnt. Ring vårdcentralen i morgon för att göra en liten koll. Du har inga andra symptom förutom urinen. Det kanske är borta i morgon.

http://www.privatmedicin.se/medicinb...vita-i-urinen/
Citera
2015-04-23, 22:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Ta det lugnt. Ring vårdcentralen i morgon för att göra en liten koll. Du har inga andra symptom förutom urinen. Det kanske är borta i morgon.

http://www.privatmedicin.se/medicinb...vita-i-urinen/

Vet inte om det är placebo, men jag känner att det gör ont i ryggen när jag tänker på det... PS, har inte kört några ryggövningar heller för den delen
Citera
2015-04-23, 22:24
  #16
Avstängd
Brain Formulas avatar
Njurarna som gör ont kanske?
Citera
2015-04-23, 22:24
  #17
Medlem
sephines avatar
Ring 1177 och fråga vad det kan bero på.
Citera
2015-04-23, 22:36
  #18
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnkomhit
Ge mig din adress, så kan jag skicka hem ett litet smakprov.

ingen anledning att bli spydig, det är något läkare ibland gjorde förr i tiden för att hitta diabetes och liknande. Dessutom är det bra att lukta på sin urin och se om det börjar lukta annorlunda, bra indikation på om något kan vara fel. Hälso check =se hur det luktar & ser ut.

Vissa personer kan känna på lukten om deras sambo har mens när hon kissat på toaletten
Citera
2015-04-23, 22:48
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
ingen anledning att bli spydig, det är något läkare ibland gjorde förr i tiden för att hitta diabetes och liknande. Dessutom är det bra att lukta på sin urin och se om det börjar lukta annorlunda, bra indikation på om något kan vara fel. Hälso check =se hur det luktar & ser ut.

Vissa personer kan känna på lukten om deras sambo har mens när hon kissat på toaletten

Ja, det är för att urinen smakar sött vid diabetes som diabetes heter diabetes mellitus. (Mellitus betyder sött). Sjukdomen var känd innan man uppfann mätstickan.

Men om man har diabetes har man som regel andra symtom som är mer framträdande och som beror på högt blodsocker, som ihållande stark törst så att man dricker väldigt mycket och kissar väldigt mycket, även nattetid, och viktminskning, ständig trötthet och ibland balanit (svårläkt sår på ollonet).
Citera
2015-04-23, 23:30
  #20
Medlem
"Friska urin är klar och ljusgul färg. Urin kan visas grumlig för en rad olika skäl, av vilka en del inte är skadliga, till exempel skumning av urin som uppstår tillfälligt när man kissar snabbt. Emellertid, när urin är ihärdigt grumlig, oklar eller mjölkaktig, är det i allmänhet en onormal sjukdom och ett symptom på en underliggande sjukdom, åkomma eller sjukdom."

"I vissa fall kan grumlig urin bero på en allvarlig eller livshotande underliggande sjukdom, t.ex. pyelonefrit och urosepsis. Omedelbart uppsöka vård om du har ihållande grumlig urin. Snabb diagnos och behandling av den underliggande orsaken minskar risken för allvarliga eller livshotande komplikationer såsom njursvikt och chock."


- http://o.cotot.com/kategori/njurar-o...r/grumlig-urin

Du bör nog ringa doktorn.
Citera
2015-04-24, 00:09
  #21
Medlem
Om jag var du hade jag åkt in akut, och det säger jag som läkarstudent.
Citera
2015-04-24, 09:15
  #22
Medlem
healthyasfucks avatar
WTF! dude, u got something inside of you

Seriöst ser det väldigt skumt ut, jag hade nog gått till VC.
Citera
2015-04-24, 15:18
  #23
Medlem
Jag är läkare.

Din urin ser inte normal ut och jag skulle söka vård redan idag om jag var du (vilket jag misstänker att du redan gjort).

Om jag förstod dig rätt så hade du mått som vanligt bortsett din grumliga urin och inte haft feber eller liknande? I ett inlägg ovan står att grumlig urin kan vara tecken på pyelonefrit, dvs infektion i njuren, (då mår man normalt riktigt dåligt med feber, frossa, smärta i buken eller ryggen, nedsatt allmäntillstånd osv) eller urospepsis, dvs en infektion härstammande från njuren med cirkulationspåverkan (då mår man URUSELT). Så oroa dig inte föratt du ska dö, men kolla upp det idag. Jag läser också att du noterade vad du tror var blod. En tumregel är att man alltid skall söka vård om man noterar blod i urinen, ett enda tillfälle räcker.

Det är omöjligt att bedöma orsaken på ett internetforum, men är inget problem på ett sjukhus eller annan välutrustad vårdinrättning.
Citera
2015-04-26, 18:15
  #24
Medlem
Vad var det då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback