2015-04-23, 19:01
Medlem
Har bytt operatör för ett tag sen. har hittat ett annat abonnemang som blir betydligt billigare i månaden. har ingen bindningstid. kan man byta med nr flytt nu eller är det begränsat till endast en flytt. är en bekant nämligen som påstår att man endast flyttar nr en gång sedan nekas det. Vill kolla upp det innan jag byter så jag inte står där utan mitt nr jag haft i 10 år
Citera
2015-04-23, 19:07
Medlem
RoaldDahls avatar
* följer *

Tror inte det finns någon begränsning.
Iaf inte om det är en ny operatör det handlar om.
Jag menar, klart det är en ny operatör,
men man får nog ej byta till och från
samma operatör hur många gånger som
helst möjligen.
Citera
2015-04-23, 19:10
Medlem
Brokenbacks avatar
Protera vet jag inte vad det är.

Du får PORTERA ditt nummer när du vill, och hur många gånger du vill. Möjligt att det finns en begränsning i hur ofta.
Citera
2015-04-23, 19:17
Medlem
Det finns ingen begränsning. Din nuvarande operatör är skyldig enligt svensk lag att släppa numret till eventuell ny operatör. Däremot har inte operatören någon skyldighet att ta emot numret, så den du ska tala med för att säkerställa nummerflytten är alltså din nya operatör, inte din gamla.
Citera
2015-04-23, 19:18
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyFrida
Har bytt operatör för ett tag sen. har hittat ett annat abonnemang som blir betydligt billigare i månaden. har ingen bindningstid. kan man byta med nr flytt nu eller är det begränsat till endast en flytt. är en bekant nämligen som påstår att man endast flyttar nr en gång sedan nekas det. Vill kolla upp det innan jag byter så jag inte står där utan mitt nr jag haft i 10 år

Inga begränsningar alls, av det slaget du undrar över.
Citera
2015-04-23, 19:25
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Som sagt finns det inga begränsningar. Däremot kan nuvarande operatör givetvis kräva betalt för kvarvarande bindningstid/uppsägningstid om det finns sånt.
Citera
2015-04-23, 20:20
Medlem
perfekt då är det bara att byta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här