Hittade ingen liknande post här så hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem.
Jag kör windows 8 (alltid värt att tillägga). Jag har ljudkortet Realtek HD audio med tillhörande program. jag har alltid kört med TV som skärm och ljud via HDMI. I programmet som tillhör ljudkortet så finns det dessa ljudenheter:
Digital Output (optical) och Digital Output. Men förut fanns även min TV där (via nvidias hdmi) men helt plötsligt försvann den därifrån. När jag sen stoppade i headset så brukade det programmet poppa upp där jag fick "aktivera" headsettet liksom. Men det slutade funka helt plötsligt. Så från den stunden fick jag gå in i ljudenheter och välja "Speakers" som standard för att ljudet skulle funka i hörlurarna.
Väldigt skumt.
Men nu till dagens problem: Köpte nyss Exibel GHX5, rätt bra gamingheadset. Dock är basnivån extrem och jag hittar ingen EQ i ljudenheten samt jag verkar inte kunna få headsetet att synas i Realtek programmet.
Allt som står nu är under Ljudenheter "Högtalare - USB PnP Sound Device".
Är det någon som vet en lösning på detta?
Ska jag installera om drivrutinerna för ljudkortet?
Finns det något sätt att få in mitt headset via Realteks alternativ, så jag kan justera EQ?
extremt tacksam för svar. Bifogar lite bilder så ni kanske förstår lite bättre:
3 bilder i ett album:
http://imgur.com/a/57oIk