2015-04-23, 13:27
Medlem
Någon som har kunskap om antidepressiva och hyn? Kan tabletterna ge dålig hy?

Är kille och är 22 år gammal. Är väldigt noga med min hy och använder facescrub och återfuktande kräm.

Har tagit antidepp i 4 månader nu. Har inte märkt någon ändring i hyn än så länge. Men det kanske kommer?

Jag kan även dela med mig av ett tips för er som inte vet detta. Det är bra att använda munskölj varje kväll för att stärka och skydda tänderna. Om man brukar antidepp så har man oftast mindre saliv i munnen och tänderna blir mer utsatta.
Citera
2015-04-23, 13:53
Medlem
olika antidepp ger olika biverkningar, vissa kan ge utslag och rodnader som i de flesta fall är övergående. De kan även ge kall/fuktig/svettig hud.
Citera
2015-04-23, 17:00
Medlem
Kleggers avatar
Vad käkar du för något?
Citera
2015-04-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klegger
Vad käkar du för något?
Käkar Mirtazapin. Själv så?
Citera
2015-04-24, 14:22
Medlem
Elsharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Players370

Jag har ätit mirta i över två år nu och det enda som min hy reagerar på är när jag äter en massa skit, som det lätt kan bli pga den förjävliga hunger jag kan få av medicinen ibland. Så är helt beroende på vad det är jag äter snarare än medicinen i sig, även om det kanske räknas som en följd/biverkan av medicinen då det är i princip omöjligt att inte äta när man väl får dessa stunder.
Citera
2015-04-24, 16:03
Medlem
lithionits avatar
Citat:

Har mirtazapin sedan cirkus 7 år tillbaka, och mirtazapin kan ge/förvärrar eksem men akne är ej angivet som en biverkan.
Har atopisk dermatit och kan minnas att i början så flammade mina eksem upp en hel del. Och tror att det fortfarande ger en viss kronisk försämring mot om jag ej hade medicinen.

Men finns många antidepressiva som kan ge olika hudbiverkningar, en del bara kosmetiskt oprydande andra livshotande utslag (obs det är inget unikt för psykofarmaka med hudbiverkningar)

Sen behöver ju inte varenda ny kroppslig förändring som uppstår efter insättande av ett läkemedel per automatik betyda att det är den nya medicinen som orsakar det.
Citera
2015-04-25, 00:02
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Någon som har kunskap om antidepressiva och hyn? Kan tabletterna ge dålig hy?

Är kille och är 22 år gammal. Är väldigt noga med min hy och använder facescrub och återfuktande kräm.

Har tagit antidepp i 4 månader nu. Har inte märkt någon ändring i hyn än så länge. Men det kanske kommer?

Jag kan även dela med mig av ett tips för er som inte vet detta. Det är bra att använda munskölj varje kväll för att stärka och skydda tänderna. Om man brukar antidepp så har man oftast mindre saliv i munnen och tänderna blir mer utsatta.

Sluta att "tipsa" om du inte kan göra det ordentligt. Det skall vara UTAN alkohol då, annars torkar det ut munnen; det du tjänar på gungorna förlorar du på karusellerna..
Citera
2015-04-25, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Sluta att "tipsa" om du inte kan göra det ordentligt. Det skall vara UTAN alkohol då, annars torkar det ut munnen; det du tjänar på gungorna förlorar du på karusellerna..

Man behöver ju inte vara nedlåtande emot någon som försöker att hjälpa till. Kanske var det underförstått å personens vägnar att det skulle vara alkoholfri munskölj?

Annars är mungel intressant, och salivstimulerande sugtabletter.

http://www.tandapoteket.se/se/grp/mungel.php
Citera
2015-04-25, 07:43
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Man behöver ju inte vara nedlåtande emot någon som försöker att hjälpa till. Kanske var det underförstått å personens vägnar att det skulle vara alkoholfri munskölj?

Annars är mungel intressant, och salivstimulerande sugtabletter.

http://www.tandapoteket.se/se/grp/mungel.php

Det var inte min avsikt utan den var snarare att markera, att man verkligen inte bör hjälpa till när man riskera att göra mer skada än nytta!

Tuggummi är det bästa vad gäller salivproduktion.
Citera
2015-04-27, 22:51
Medlem
Jag vet med all säkerhet att jag får akne av antideppressiv medicin.
Två omgångar med ena gången aurorix och andra, seroxat.

Fick akne på hela ryggen en bit in efter insättning av aurorix, som upphörde efter utsättning.
När jag började med seroxat några år senare fick jag återigen akne. Några omgångar tetralycal fick detta att försvinna efter ett tag, trots fortsatt medicinering

Jag verkar iof vara extra känslig gällande akne som reaktion på vissa ämnen.
Har även varit med om att kreatin (kosttillskott) retat igång denna reaktion

Mvh
Senast redigerad av Mupfo 2015-04-27 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in