2015-04-22, 20:24
Medlem
Hej.

I skede att göra en kalkyl på Webbutik.
Men behöver tips,erfarenheter, från Er vilken teknisk lösning jag ska välja.

Det finns mängder av trådar,tips, guider ,FAQ man kan läsa i diverse Företagsmagazin och så men jag vill gärna ha lite kött på benen ändå och någon att bolla ideer med. Imorgon blir det f.ö möte med banken och de har ju erbjudande om en lösning (ett paket)

Vad jag söker:

En hostad tjänst/e-butik från en någorlunda säker,prisvärd leverantör.
Den bör vara responsiv (mobilanpassad etc)
Innehålla de flesta betalsätten
Epost listor/utskick för kundkontakt
ca 100 olika artiklar, inte mycket mer.
Möjlighet använda på egen domän (antar man flikar in det som element i bef kod)
Möjlighet till viss interaktion med sociala medier, typ facebook-feed.
Tanken är att själv kunna lägga tid på design,basic html,java och sk
Googleadwords för rankning, styrning och inte behöva onödiga driftskostnader

ett + vore alltså då att man kan ändra det organiska innehållet själv och uppdatera enkelt.

Allt annat är lull-lull som inte jag har nytta av! Här är sånt som inte är prioriterat:

- Överdrivna statistikverktyg
- ekonomi-koppling till bokföring/affärssystem
- kundkonton med historik, flöden,beteenden
- recensioner
- bloggar,videospel,bildspel
- överdrivna logistikverktyg.
- lagerföring, interaktivt mot sidan etc

De aktörer jag kikat på är bla

a och o verkar vara att driva trafiken till sidan, men det tror jag inte är ett bekymmer.
Vi har idag stort antal besökare och bla börjat marknadsfört på facebook etc.
Problemet är att vi inte haft en webbutik och konverterat besökarna till avslut. Kunder...

Folk vill ju gärna klicka hem saker på 3 klick idag. Ringa och fråga är obehagligt så helst ska det chattas/mailas. Här tappar vi säkert kunder idag. Denna investering kommer alltså bli till det bättre oavsett är min spontana reflektion.
Senast redigerad av AnimalSkribax 2015-04-22 kl. 20:59.
Citera
2015-04-22, 20:44
Medlem
Kanske Ninetech? Dom är stora erbjuder responstid design och har bra alternativ och där kan du välja bort det som du inte behöver funktionsmässigt och därefter få ett pris - har jag för mig. Dom har även riktigt stora kunder så de kan erbjuda riktigt bra lösningar så skulle det växa så det knakar så kan du alltid byta upp dig. De har även mycket små företag. Sen finns ju texttalk med, men det anser jag inte är någon plattform att växa i men prismässigt är det bättre. Jetshop erbjuder ju med plattformar i olika alternativ och lösningar men tror du får ta en dyr där om du kräver responsiv design tyvärr.
Citera
2015-04-22, 21:04
Medlem
Redigerade en grej i TS.

-Att visa lagersaldo är överflödigt dessutom

Hej. Bra, det verkar som exempelvis dom du nämnde har ett fullgott paket
för ca 399 kr / mån.

Antagligen får man välja till någon modul,samt startkostnad men det är ju långt ifrån tusenlappen i månaden. Det är bra om fakturering sker från extern part. Vi skulle ligga ute med hundratusentals kronor i månaden annars. Snittpriset är 10 000 kr på våra produkter så factoring ett måste.

Ninetech verkade för stora,diffusa med omnichannel och saker på en helt annan nivå än vad jag behöver.
Citera
2015-04-22, 23:54
Medlem
Kollat på några open sourcelösningar som är helt gratis? Finns massvis med alternativ och de är uppbygda på sätt där du själv väljer moduler till de funktioner du vill ha i just din webbshopp.
Citera
2015-04-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickf
Kollat på några open sourcelösningar som är helt gratis? Finns massvis med alternativ och de är uppbygda på sätt där du själv väljer moduler till de funktioner du vill ha i just din webbshopp.

Nej?
Aldrig hört talas om...

Vem ska drifta detta då?
Jag är inte programmerare direkt...
men du har rätt i, att man kommer undan billigare

Mer saker att tänka på:

-Jag förmodar att lagda ordrar behöver generera e-tickets såväl på min
site via adminkonsol samt i bekräftelse till kunden.
Men vad mer krävs, synergieffekter som affärssystem?
Citera
2015-04-23, 20:47
Medlem
Det driftas antingen via opensourceservrarna om du skapat ett konto där, alternativt så hyr du ett webbhotell hos valfri leverantör (Loopia, One.com osv) och laddar upp din webbshopp där.

Du behöver inte vara programmerare, utan kan ta hjälp av andra som hjälper dig sätta upp allting mot en mindre kostnad.

Några lösningar som jag hjälpt mina kunder med:

https://www.shopify.com
http://magento.com/
http://www.opencart.com/
http://www.oscommerce.com/

Skicka PM om du vill ha mer hjälp så kan jag ge dig lite mer råd därigenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in