Hej.
I skede att göra en kalkyl på Webbutik.
Men behöver tips,erfarenheter, från Er vilken teknisk lösning jag ska välja.
Det finns mängder av trådar,tips, guider ,FAQ man kan läsa i diverse Företagsmagazin och så men jag vill gärna ha lite kött på benen ändå och någon att bolla ideer med. Imorgon blir det f.ö möte med banken och de har ju erbjudande om en lösning (ett paket)
Vad jag söker:
En hostad tjänst/e-butik från en någorlunda säker,prisvärd leverantör.
Den bör vara responsiv (mobilanpassad etc)
Innehålla de flesta betalsätten
Epost listor/utskick för kundkontakt
ca 100 olika artiklar, inte mycket mer.
Möjlighet använda på egen domän (antar man flikar in det som element i bef kod)
Möjlighet till viss interaktion med sociala medier, typ facebook-feed.
Tanken är att själv kunna lägga tid på design,basic html,java och sk
Googleadwords för rankning, styrning och inte behöva onödiga driftskostnader
ett + vore alltså då att man kan ändra det organiska innehållet själv och uppdatera enkelt.
Allt annat är lull-lull som inte jag har nytta av! Här är sånt som inte är prioriterat:
- Överdrivna statistikverktyg
- ekonomi-koppling till bokföring/affärssystem
- kundkonton med historik, flöden,beteenden
- recensioner
- bloggar,videospel,bildspel
- överdrivna logistikverktyg.
- lagerföring, interaktivt mot sidan etc
De aktörer jag kikat på är bla
a och o verkar vara att driva trafiken till sidan, men det tror jag inte är ett bekymmer.
Vi har idag stort antal besökare och bla börjat marknadsfört på facebook etc.
Problemet är att vi inte haft en webbutik och konverterat besökarna till avslut. Kunder...
Folk vill ju gärna klicka hem saker på 3 klick idag. Ringa och fråga är obehagligt så helst ska det chattas/mailas. Här tappar vi säkert kunder idag. Denna investering kommer alltså bli till det bättre oavsett är min spontana reflektion.
I skede att göra en kalkyl på Webbutik.
Men behöver tips,erfarenheter, från Er vilken teknisk lösning jag ska välja.
Det finns mängder av trådar,tips, guider ,FAQ man kan läsa i diverse Företagsmagazin och så men jag vill gärna ha lite kött på benen ändå och någon att bolla ideer med. Imorgon blir det f.ö möte med banken och de har ju erbjudande om en lösning (ett paket)
Vad jag söker:
En hostad tjänst/e-butik från en någorlunda säker,prisvärd leverantör.
Den bör vara responsiv (mobilanpassad etc)
Innehålla de flesta betalsätten
Epost listor/utskick för kundkontakt
ca 100 olika artiklar, inte mycket mer.
Möjlighet använda på egen domän (antar man flikar in det som element i bef kod)
Möjlighet till viss interaktion med sociala medier, typ facebook-feed.
Tanken är att själv kunna lägga tid på design,basic html,java och sk
Googleadwords för rankning, styrning och inte behöva onödiga driftskostnader
ett + vore alltså då att man kan ändra det organiska innehållet själv och uppdatera enkelt.
Allt annat är lull-lull som inte jag har nytta av! Här är sånt som inte är prioriterat:
- Överdrivna statistikverktyg
- ekonomi-koppling till bokföring/affärssystem
- kundkonton med historik, flöden,beteenden
- recensioner
- bloggar,videospel,bildspel
- överdrivna logistikverktyg.
- lagerföring, interaktivt mot sidan etc
De aktörer jag kikat på är bla
Nordisk Ehandel
Visma web (kräver Visma fullversioner antagligen, och dessa är ju inte gratis...)
Och det bör räcka med absolut basic/light versionen.
Jag ser ungefär månadskostnader som 1000 kr som ett maximum.
Flera verkar ha ungefär en nivå under detta med en startkostnad givetvis, något som också bör beaktas är att inte binda upp sig på avtal eller dyra lösningar så jag föredrar att köpa loss (äga) produkten men å andra sidan kan en hyrlösning från någon budgetversion fungera väl i början tills man testat på marknaden så att säga...
Vi har varken så många artiklar, eller skulle bli särskilt lidande över eventuell migration till något annat eller uppsägning.
Visma web (kräver Visma fullversioner antagligen, och dessa är ju inte gratis...)
Och det bör räcka med absolut basic/light versionen.
Jag ser ungefär månadskostnader som 1000 kr som ett maximum.
Flera verkar ha ungefär en nivå under detta med en startkostnad givetvis, något som också bör beaktas är att inte binda upp sig på avtal eller dyra lösningar så jag föredrar att köpa loss (äga) produkten men å andra sidan kan en hyrlösning från någon budgetversion fungera väl i början tills man testat på marknaden så att säga...
Vi har varken så många artiklar, eller skulle bli särskilt lidande över eventuell migration till något annat eller uppsägning.
a och o verkar vara att driva trafiken till sidan, men det tror jag inte är ett bekymmer.
Vi har idag stort antal besökare och bla börjat marknadsfört på facebook etc.
Problemet är att vi inte haft en webbutik och konverterat besökarna till avslut. Kunder...
Folk vill ju gärna klicka hem saker på 3 klick idag. Ringa och fråga är obehagligt så helst ska det chattas/mailas. Här tappar vi säkert kunder idag. Denna investering kommer alltså bli till det bättre oavsett är min spontana reflektion.
Senast redigerad av AnimalSkribax 2015-04-22 kl. 20:59.
Senast redigerad av AnimalSkribax 2015-04-22 kl. 20:59.