Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2015-07-02, 14:38
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Kan du konversera med rösterna?
När jag tex läste det du skrev, svarade jag inombords "jepp", så efter det sa en röst "alldeles". Så ja.
Citera
2015-07-02, 15:47
Medlem
Jag följer denna tråd då jag alltid varit "rädd" för schizofreni såsom psykisk sjukdom samtidigt som jag funnit den fascinerande om man kan uttrycka sig på det sättet.
Citera
2015-07-02, 17:44
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
När jag tex läste det du skrev, svarade jag inombords "jepp", så efter det sa en röst "alldeles". Så ja.

Är rösterna mer intensiva under stress? Och i så fall, hjälper det att "tala" lugnt med dem?

Minns du ungefär hur gammal du var när det bröt ut?

Jag såg att du hade skrivit att du har en så kallad organisk psykos. Var det nåt särskilt som utlöste den då?

Ser du tillståndet som något permanent eller finns det hopp om bättring?
Senast redigerad av Overklighets 2015-07-02 kl. 18:04.
Citera
2015-07-02, 20:23
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Är rösterna mer intensiva under stress? Och i så fall, hjälper det att "tala" lugnt med dem?

Minns du ungefär hur gammal du var när det bröt ut?

Jag såg att du hade skrivit att du har en så kallad organisk psykos. Var det nåt särskilt som utlöste den då?

Ser du tillståndet som något permanent eller finns det hopp om bättring?
Jag klarar inte stress i längden nej.
De gör det de gör, verkar ibland fungera att lugna dem.

Jag var ca 19 när jag hörde min första röst.

Jag har Icke Organisk Psykos.

Jag gick i väggen; högskola, läxor, heltidsjobb, helgarbete, slutarbete och strul med flickvännen. Då blev jag intagen i 4 månader och rösterna körde på konstant efter det.

Jag forskar lite på egen hand om jag klarar mig att bli fri från psykmedicin, har startat en tråd om det. Ett år i gången. Blev riktigt djupt troende på Gud strax innan jag gick i väggen. Vi ska se hur det går långsiktigt att minska dosen medicin.
Citera
2015-07-04, 01:43
Medlem
är det någon skillnad på hallucinationer och iterationer?

exempelvideo på en kille som använt ett datorprogram som gjort "iterationer". man ser äpplen och fåglar i ett träd so inte har några äpplen o fåglar. och man ser apor och grejer i hans ansikte. kanske ska varna lite...

kan se lite läbbigt ut och man kan bli lite tagen på stolen.

https://vimeo.com/132462576

http://www.popsci.com/turn-your-life...rs-dream-world

mer utförande beskrivning;

Citat:
An artificial neural network can be thought of as analogous to a brain (immensely, immensely, immensely simplified. nothing like a brain really). It consists of layers of neurons and connections between neurons. Information is stored in this network as 'weights' (strengths) of connections between neurons. Low layers (i.e. closer to the input, e.g. 'eyes') store (and recognise) low level abstract features (corners, edges, orientations etc.) and higher layers store (and recognise) higher level features. This is analogous to how information is stored in the mammalian cerebral cortex (e.g. our brain).

Here a neural network has been 'trained' on thousands of images - i.e. the images have been fed into the network, and the network has 'learnt' about them (establishes weights / strengths for each neuron). (NB. This is a specific database of images fed into the network known as ImageNet image-net.org/explore )

Then when the network is fed a new unknown image (e.g. me), it tries to make sense of (i.e. recognise) this new image in context of what it already knows, i.e. what it's already been trained on.

This can be thought of as asking the network "Based on what you've seen / what you know, what do you think this is?", and is analogous to you recognising objects in clouds or ink / rorschach tests etc.
Senast redigerad av avishaman 2015-07-04 kl. 02:05.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in