2005-10-07, 21:26
Medlem
Hej, det är på det här viset att läkarna skulle börja skära ner på och byta ut mina Xanor mot Oxascand. Ja visst smärtar det att bli av med Xanoren som verkligen har hjälpt mig, men nu till saken.
Jag fick ett brev häromdagen där det stod att även Oxascanden tids nog skulle bytas ut, och att jag därefter enbart skulle få Iktorivil utskrivet. Nedtrappningen från X och O kommer givetvis att ta ett tag men jag vill vara förberedd på vad som komma skall. Hur är era upplevelser med Iktorivil? Är det en okej medicin?
Citera
2005-10-07, 22:00
Medlem
Porrpojkes avatar
Iktorivil är flumpotentionell som faan...stark o bra benzo
Citera
2005-10-08, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke

Mmm, har hört det och är van vid flunar...

Ska försöka tjata till mig det pga av anfall (ej ep) då jag käkar samma typ av medicin.
Citera
2005-10-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke

Tackar för det svaret, det värmde ett fruset hjärta!
Citera
2005-10-08, 01:59
Japp, det är en helt ok nedtrappning enligt mig!

Gick på 6 mg Xanor dagligen o fick ny läkare som snabbt trappade ner mina 6 mg Xanor till 2 mg Iktorivil. Gick ganska smärtfritt faktiskt! Hade ätit 6 mg Xanor i ca ett halvår. Det är ca 2,5 år sedan nu och jag äter fortfarande Iktorivil. Oftast klarar jag mig på dosen 2 mg dagligen, men har utskrivet 2-4 mg dagligen.

Flummig blir jag aldrig, hur mycket jag än stoppar i mig. Men det hjälper jäkligt bra mot ångesten iaf.!
Citera
2005-10-08, 12:41
Medlem
Jo, det är ju det som är huvudsaken... att ångesten och rädslan bedövas. Tack för bra svar!
Citera
2005-10-08, 12:56
Medlem
Cykeltratts avatar
iktorivil.... min favorit
Citera
2005-10-08, 19:05
Medlem
Spliffmeisters avatar
Har 30 st Iktorivil 2 mg från svensk apotek, det är mina favoriter, myyycke bättre än roppar, man delar ikton på mitten så man får 2 st 1 mg halvor sen lägger man dem under tungan på varsin sida, sen 20 min så är man fri...
Citera
2005-10-09, 15:48
Medlem
Cykeltratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Har 30 st Iktorivil 2 mg från svensk apotek, det är mina favoriter, myyycke bättre än roppar, man delar ikton på mitten så man får 2 st 1 mg halvor sen lägger man dem under tungan på varsin sida, sen 20 min så är man fri...

hehe, eller så börjar man med 8mg rakt av sen flummar man ner på stan i goda kompisars lag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in