• 1
  • 2
2015-04-23, 14:18
Medlem
Jag är laidback, har bra vänner och drunknar i fitta. Säker på att du inte misstolkat laidback med efterbliven?
Citera
2015-04-23, 14:24
Medlem
IngmarBergmans avatar
Ja jag är inte så förtjust i sådana människor. Jag tycker en bra människa ska ha marsch i gången, och eld i blicken. Inte sitta och spela TV-spel och flumma.
Citera
2015-04-23, 16:42
Medlem
Pickmylussys avatar
Dom uppfattar dig säkert som arrogant. Har själv fått höra det ofta...

Även om jag säger att så inte är fallet så tar det folk på fel sätt. Idioter helt enkelt.
Citera
2015-04-23, 16:43
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Ja jag är inte så förtjust i sådana människor. Jag tycker en bra människa ska ha marsch i gången, och eld i blicken. Inte sitta och spela TV-spel och flumma.
Säger ju absolut ingenting om personligheten och hur man är gentemot andra människor.
Första intryck låter det snarare som.. "döm folk på förhand".

lol
Citera
2015-04-23, 17:10
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Säger ju absolut ingenting om personligheten och hur man är gentemot andra människor.
Första intryck låter det snarare som.. "döm folk på förhand".

lol

Det är en beskrivning av en slags karaktär eller anda. En hållning.

Jag tycker beteckningen laidback också beskriver en typ av hållning. En typ av hållning jag inte tycker är speciellt intressant eller eftersträvansvärd.
Citera
2015-04-23, 17:49
Medlem
Fuck.n.Rollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaAgamer
Jag får ofta kommentarer om hur lugn/ laid-back jag är i vardagen. Om ett problem uppstår så märker man inte av det på mig som med dom flesta andra människor som hade stressat upp sig. Och på grund av denna stilen. Så har jag fått mycket hat både från tjejer och från killar.

Att jag inte verkar bry mig att jag inte tar en del saker seriöst osv

Fast jag tar saker seriöst och jag bryr mig om saker som händer runt omkring mig.

Men ändå får jag en hel del hat mot mig på grund av hur jag är.

Det känns mer som om du vill framstå som laidback men inte alls är det så som du beskriver det. Jag är laidback, och folk älskar mig.
Citera
2015-04-23, 22:01
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaAgamer
Jag får ofta kommentarer om hur lugn/ laid-back jag är i vardagen. Om ett problem uppstår så märker man inte av det på mig som med dom flesta andra människor som hade stressat upp sig. Och på grund av denna stilen. Så har jag fått mycket hat både från tjejer och från killar.

Att jag inte verkar bry mig att jag inte tar en del saker seriöst osv

Fast jag tar saker seriöst och jag bryr mig om saker som händer runt omkring mig.

Men ändå får jag en hel del hat mot mig på grund av hur jag är.

Det kan beror på att stereotypen om en "lyckad" och "framgångsrik" person hänger ihop med adjektiv så som "driven", "energisk", "hungrig" och diverse. Du märker själv att "laid-back" blir då automatiskt motsatsen till "lyckad" och "framgångsrik".

Go figure.
Citera
2015-04-23, 23:03
Medlem
Fortsätt köra ditt egna race. Folk som spänner sig och försöker må vara mer populära i unga år, men att vara sig själv och skita i folks åsikter ger en långvarig inre lycka.
Citera
2015-04-24, 10:35
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuck.n.Rolla
Det känns mer som om du vill framstå som laidback men inte alls är det så som du beskriver det. Jag är laidback, och folk älskar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Dom uppfattar dig säkert som arrogant. Har själv fått höra det ofta...

Även om jag säger att så inte är fallet så tar det folk på fel sätt. Idioter helt enkelt.

I see a pattern!
Citera
2015-04-24, 15:52
Medlem
Slints avatar
Don't ever mistake
My silence for ignorance
My calmness for acceptance
Or my kindness for weakness
Citera
2016-02-04, 20:32
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
bryr mig inte alls om vad folk tycker och tänker om mig.

Sluta ljug.
Citera
2016-02-04, 20:34
Medlem
Katzyns avatar
Jag stör mig på "det ordnar sig" och "chilla bara" typerna, eftersom det allra oftast ordnar sig och funkar för dem att chilla, för att någon annan får ta allt ansvar och göra allt jobbet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in