Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-21, 10:00
Medlem
steffeehs avatar
Om ni tänker er ett sånt program som många använder när de gör tutorials av nåt slag - letar efter ett sånt program.

De ska ha möjligheten att kunna spela in allt som sker på datorn ljudmässigt så jag kan klicka igång en ljudfil och vips så kommer den med i inspelningen.
Utöver detta ska man också kunna spela in bara 1 fönster på skärmen, så att skrivbord och andra saker inte kommer med.

Om de är till nån hjälp så använder jag dubbla skärmar. Jag kör också med Windows 8.1

Ska använda detta programmet till att spela in när jag går igenom mina digitala produkter och showcase'ar innehållet.
Citera
2015-04-21, 11:27
Medlem
RingInteSnutens avatar
http://www.fraps.com/
Citera
2015-04-21, 11:56
Medlem
Fraps
Citera
2015-04-21, 11:57
Bannlyst
Ett annat program är WM Capture. Men jag tror att Fraps är det program som används när någon vill ha en film när denne spelar på datorn. WM Capture funkar bra när annat ska spelas in t.ex. en videokonversation på Skype eller något du gör i ett datorprogram som inte är ett datorspel. Fr.o.m version 7 av WM Capture kan du bestämma att något visst program ska spelas in i bakgrunden och du kan göra annat på skärmen som inte kommer med i videon du gör. Programmet finns på kickass.to om du vill låna det i några år.
Senast redigerad av pethom 2015-04-21 kl. 12:01.
Citera
2015-04-22, 11:58
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Tryck på Startknappen (eller sök i Windows 8)
Skriv: PSR.exe, klicka på den funna: PSR.EXE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in