2015-04-21, 08:44
Medlem
Hej!

Jag har två olika frågor angående brev i Mail som finns i min Macbook och ni får gärna svara om ni kan

1. Om jag kopierar över brev ifrån Mail till en mapp i datorn och sedan raderar det brevet ifrån Mail, kommer det brevet som är i mappen också raderas då eller inte och kan jag öppna det i andra datorer? Blir det mer som ett dokument då liksom?

2. När jag ska föra över flera brev till en mapp i datorn på något utav alla sätt (Bara "Spara som..." eller PDF som exempel) samtidigt så följer inte sånna här "under brev", alltså, brev som heter likadant med in i mappen. Varför och vad kan jag göra åt det förutom att föra över ett brev åt gången?

Tacksam för svar
Senast redigerad av FlashbackLover123 2015-04-21 kl. 08:58.
Citera
2015-04-21, 11:04
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackLover123
Hej!

Jag har två olika frågor angående brev i Mail som finns i min Macbook och ni får gärna svara om ni kan

1. Om jag kopierar över brev ifrån Mail till en mapp i datorn och sedan raderar det brevet ifrån Mail, kommer det brevet som är i mappen också raderas då eller inte och kan jag öppna det i andra datorer? Blir det mer som ett dokument då liksom?

2. När jag ska föra över flera brev till en mapp i datorn på något utav alla sätt (Bara "Spara som..." eller PDF som exempel) samtidigt så följer inte sånna här "under brev", alltså, brev som heter likadant med in i mappen. Varför och vad kan jag göra åt det förutom att föra över ett brev åt gången?

Tacksam för svar

1. Har du exporterat dina mail som pdf eller sparat ner som text så kan du radera mailet från mailprogrammet utan att din sparade fil försvinner.

2. Ändra så breven inte sorteras konversationsvis. Klicka av (Innehåll/Ordna konversationsvis.) Sen markerar du alla mail i inkorgen och exporterar som pdf. (Arkiv/Exportera som pdf)
Citera
2015-04-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
1. Har du exporterat dina mail som pdf eller sparat ner som text så kan du radera mailet från mailprogrammet utan att din sparade fil försvinner.

2. Ändra så breven inte sorteras konversationsvis. Klicka av (Innehåll/Ordna konversationsvis.) Sen markerar du alla mail i inkorgen och exporterar som pdf. (Arkiv/Exportera som pdf)

Tack för hjälpen, men tyvärr så funkar det inte iallafall.

Konversationerna är borta nu när jag tittar i Mail, men ändå så blir det inte lika många brev i mappen som det ska bli. Plus att, vissa brev är bara helt vita, texten har inte följt med.

Förstår inte vad problemet är
Citera
2015-04-21, 12:40
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Tack för hjälpen, men tyvärr så funkar det inte iallafall.

Konversationerna är borta nu när jag tittar i Mail, men ändå så blir det inte lika många brev i mappen som det ska bli. Plus att, vissa brev är bara helt vita, texten har inte följt med.

Förstår inte vad problemet är

Jag testade precis och för mig fungerar det utmärkt, så kan inte svara på vad det blir för fel för dig.
Citera
2015-04-21, 12:53
Medlem
Citat:
Jag testade precis och för mig fungerar det utmärkt, så kan inte svara på vad det blir för fel för dig.

Okej, men tack så mycket iallafall
Citera
2015-04-21, 14:00
Medlem
Citat:

Men vet du något gratis program som gör att man kan göra PDF dokument av brev samtidigt och direkt i Mail/Windows Live Mail?
Citera
2015-04-21, 14:21
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Men vet du något gratis program som gör att man kan göra PDF dokument av brev samtidigt och direkt i Mail/Windows Live Mail?

Det finns en sak till du kan testa.

1. Markera alla mail.
2. Arkiv/Skriv ut.
3. PDF/Spara som PDF. (längst ner i vänstra hörnet.)

Då ska du få alla mail i ett pdf-dokument. Fungerar för mig iaf.

Obs! Detta gäller appen Mail i MacOS. Windows live mail har jag ingen koll på.
Citera
2015-04-21, 17:27
Medlem
Citat:
Det finns en sak till du kan testa.

1. Markera alla mail.
2. Arkiv/Skriv ut.
3. PDF/Spara som PDF. (längst ner i vänstra hörnet.)

Då ska du få alla mail i ett pdf-dokument. Fungerar för mig iaf.

Obs! Detta gäller appen Mail i MacOS. Windows live mail har jag ingen koll på.

Tack! Det funkade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in