• 4
  • 5
2005-11-27, 21:59
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Hur används fisksås i matlagningen?
Jag använder det på samma vis som salt, för det är så de gör själva. Fisksås=salt=använd, som farbror Melker sa, efter behag.
Citera
2006-07-27, 23:25
Medlem
gourmetkockens avatar
Har fått reda på av en kinakock att när man gör biff med bambuskott så innan man steker köttet , så lägger dom det hastigt i olja. ca tio minuter.. sen lyfter dom över det till woken. Det gör att det blir så mört !
Citera
2007-07-29, 17:35
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Jag har ingen koll alls på matlagning och sånt men efter att ha vart i Thailand så är jag helt såld på den här maten. Men seriöst finns ex ostronsås och kycklingfond i vanliga affärer? Aldrig hört talas om det. Men som sagt jag är inte helt hemma på sånt här..men måste börja laga thaimat alltså. Var förvånad över hur gott det var med cashewnötter i rätterna där borta
Citera
2007-07-29, 18:02
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
1. finns ex ostronsås och kycklingfond i vanliga affärer?

2. Var förvånad över hur gott det var med cashewnötter i rätterna där borta
1. Ja.

2. Det är just den detaljen som jag finner mindre aptitlig . Ungefär som flygande Jakob. Antingen gillar man eller hatar den typen av smak.

~Paul~
Citera
2007-07-29, 19:09
Medlem
cobrs avatar
En rätt jag skulle vilja ha receptet på är kycklingwooken hot basilika som serveras på 'Sabai Sabai'

Jag skulle tippa på att den innehåller ingefära, vitlök, chilli, basilika, ostronsås, fisksås..
någon kanske har ett liknande recept.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in