Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrsos2
Det är ju enbart du som beter dig som en pajas, studsar runt som en stolle och undviker att ta i svaren du får när du onödigtvis ifrågasätter.
Du verkar tro att de som framför bilen med barnet i behöver påminnas eller informeras om att det sitter ett barn i bilen. Detta vet de ju med all säkerhet redan, därför skulle ju en skylt(i vindrutan får man ju förmoda att du tycker att den ska placeras) vara tämligen överflödig.
Andra trafikanter vet dock inte alltid att de sitter ett barn i bilen framför, och eftersom många sitter och dagdrömmer när de kör bil så befinner de sig plötsligt väldigt nära framförvarande fordon, de tittar upp och får syn på en gul skylt(gul är en av signalfärgerna, googla vad det innebär), vaknar upp ur sin dagdröm och kommer på: "Oj, jävlar vad nära jag ligger, bäst att öka avståndet, barn är ömtåliga och t o m en liten knuff kan skada dem", "tänk vad jobbigt jag själv tycker att det är när någon ligger för nära bakom mig" osv.
Hänger du med fortfarande?
Sen att du tror att det skulle få folk att ligga ännu närmare och likt en flygkapare använda sig av informationen till att terrorisera vederbörande så mkt som möjligt får stå för din sjuka fantasi.
Sådana människor finns säkert, de har ju visat sitt fula tryne i den här tråden, men de är förhoppningsvis fåtaliga och den positiva effekten man får överstiger risken att man skulle träffa på ett mordiskt psykfall.
Så, din pajas, har du läst Trafikförordningen än och begripit att det som står där om hänsyn innefattar alla som vistas i trafiken?
Jag uppfattar dessa små skyltar som att föraren av bilen i fråga,inte har tillräcklig kontroll över sitt fordon och kan göra helt obegripliga saker!
Frågan är väl om de som med dessa skyltar kanske skulle överväga att låta någon annan köra,så de fullt ut kan hänge sig åt sina djur/barn eller vad det nu är som gör dem vettlösa i trafiken.