• 9
  • 10
2021-06-09, 09:44
Medlem
Scalpings avatar
Det är rätt värdelös information, för varför skulle nån bry sig?

Enda sättet att få folk hålla avstånd är att ha en gammal stinkande skrothög till bil eller att köra vingligt.
Citera
2021-06-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Hur förväntar sig folk som sätter dekaler i bilen med texter som "Barn i bilen" eller "Hund i bilen" att andra trafikanter ska reagera? Vad är syftet?

* Ska jag ta en extra titt på parkerade bilar med sådana skyltar för att försäkra mig om att föräldrarna/ägarna inte glömt kvar barnet/hunden med risk för värmeslag? Det blir väl några dödsfall som vanligt i sommar igen!

* Ska jag tvärtom inte närma mig en bil med "Hund i bilen" för att inte skrämma hunden/riskera att bli skrämd själv?

* Ska man tolka dekalen ungefär som "övningskör", att föraren febrilt letar efter lilla Tindras napp på golvet och inte riktigt har koll på allt som händer i trafiken?

* Ska andra bilister visa särskilt hänsyn, typ inte tuta för att inte störa lille Williams tupplur?

* Ska andra bilister i största möjliga mån undvika att krocka med din kombi? Upplysning: Jävligt få avser att orsaka olyckor! I de flesta hastigheter är det trafikfarligt att ligga nära nog för att kunna läsa den där lilla dekalen och den kategori människor som hörsammar en sådan upplysning är nog inte någon riskgrupp!

Speciellt dom idioter som har dekalerna men ej har barn eller hund i bilen, ett barn i bilen kan jag förstå att man vill informera om tex om man råkat ut för en olycka, men en sketen hund ja se herregud där brister det varje gång jag ser en sån tragisk människa i trafiken.
Citera
2021-06-25, 15:54
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Speciellt dom idioter som har dekalerna men ej har barn eller hund i bilen, ett barn i bilen kan jag förstå att man vill informera om tex om man råkat ut för en olycka, men en sketen hund ja se herregud där brister det varje gång jag ser en sån tragisk människa i trafiken.
Inte nog med det hundjävlen är oftast lös i bilen eller så har föraren den i knät.
Citera
2021-06-25, 16:27
Medlem
Kill-9s avatar
Skulle det inte vara mer effektivt med en skylt som säger ”klanmedlem i bilen”?
På svenska, arabiska, somaliska etc.

Dvs repar du min bil tillkallar jag min privata arme och dödar dina barn
Citera
2021-06-26, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Inte nog med det hundjävlen är oftast lös i bilen eller så har föraren den i knät.

Exakt, borde vara skottpengar på dessa
Citera
2021-06-26, 10:55
Medlem
Limma skinkbits avatar
Slump att denna tråden har vaknat till liv de senaste dagarna och att Hakelius skriver denna krönika idag?
https://www.expressen.se/kronikorer/...alen-pa-bilen/
Citera
2021-06-29, 21:02
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Smart då att sätta upp en varningsskylt om hunden i bakrutan. Annars riskerar förste man på olycksplatsen få en sur hund efter sig.
Citera
2021-06-30, 08:20
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Det är ju enbart du som beter dig som en pajas, studsar runt som en stolle och undviker att ta i svaren du får när du onödigtvis ifrågasätter.

Du verkar tro att de som framför bilen med barnet i behöver påminnas eller informeras om att det sitter ett barn i bilen. Detta vet de ju med all säkerhet redan, därför skulle ju en skylt(i vindrutan får man ju förmoda att du tycker att den ska placeras) vara tämligen överflödig.
Andra trafikanter vet dock inte alltid att de sitter ett barn i bilen framför, och eftersom många sitter och dagdrömmer när de kör bil så befinner de sig plötsligt väldigt nära framförvarande fordon, de tittar upp och får syn på en gul skylt(gul är en av signalfärgerna, googla vad det innebär), vaknar upp ur sin dagdröm och kommer på: "Oj, jävlar vad nära jag ligger, bäst att öka avståndet, barn är ömtåliga och t o m en liten knuff kan skada dem", "tänk vad jobbigt jag själv tycker att det är när någon ligger för nära bakom mig" osv.
Hänger du med fortfarande?

Sen att du tror att det skulle få folk att ligga ännu närmare och likt en flygkapare använda sig av informationen till att terrorisera vederbörande så mkt som möjligt får stå för din sjuka fantasi.
Sådana människor finns säkert, de har ju visat sitt fula tryne i den här tråden, men de är förhoppningsvis fåtaliga och den positiva effekten man får överstiger risken att man skulle träffa på ett mordiskt psykfall.

Så, din pajas, har du läst Trafikförordningen än och begripit att det som står där om hänsyn innefattar alla som vistas i trafiken?
Jag uppfattar dessa små skyltar som att föraren av bilen i fråga,inte har tillräcklig kontroll över sitt fordon och kan göra helt obegripliga saker!
Frågan är väl om de som med dessa skyltar kanske skulle överväga att låta någon annan köra,så de fullt ut kan hänge sig åt sina djur/barn eller vad det nu är som gör dem vettlösa i trafiken.
Citera
2025-04-19, 20:48
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Hur förväntar sig folk som sätter dekaler i bilen med texter som "Barn i bilen" eller "Hund i bilen" att andra trafikanter ska reagera? Vad är syftet?

* Ska jag ta en extra titt på parkerade bilar med sådana skyltar för att försäkra mig om att föräldrarna/ägarna inte glömt kvar barnet/hunden med risk för värmeslag? Det blir väl några dödsfall som vanligt i sommar igen!

* Ska jag tvärtom inte närma mig en bil med "Hund i bilen" för att inte skrämma hunden/riskera att bli skrämd själv?

* Ska man tolka dekalen ungefär som "övningskör", att föraren febrilt letar efter lilla Tindras napp på golvet och inte riktigt har koll på allt som händer i trafiken?

* Ska andra bilister visa särskilt hänsyn, typ inte tuta för att inte störa lille Williams tupplur?

* Ska andra bilister i största möjliga mån undvika att krocka med din kombi? Upplysning: Jävligt få avser att orsaka olyckor! I de flesta hastigheter är det trafikfarligt att ligga nära nog för att kunna läsa den där lilla dekalen och den kategori människor som hörsammar en sådan upplysning är nog inte någon riskgrupp!
Barn i bilen betyder att dom ska in/ut med barnvagn och du ska inte parkera bakom.
Citera
2025-04-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Barn i bilen betyder att dom ska in/ut med barnvagn och du ska inte parkera bakom.

Oftast är det dock alkolister som varit på bolaget och köpt massa fulöl och ska komma åt dessa i bakluckan som har dessa dekaler.
Citera
2025-04-21, 11:36
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Jag uppfattar dessa små skyltar som att föraren av bilen i fråga,inte har tillräcklig kontroll över sitt fordon och kan göra helt obegripliga saker!
Frågan är väl om de som med dessa skyltar kanske skulle överväga att låta någon annan köra,så de fullt ut kan hänge sig åt sina djur/barn eller vad det nu är som gör dem vettlösa i trafiken.
PRECIS DETTA! Barn i bilden brukar betyda att den som kör har fullständig noll koll på trafiken och istället håller på med ungen eller ungarna. Skylthelvetet sitter ju garanterat på bilen även när det inte är barn och hundar däruti, och då kan man ge sig på att idioten rattsurfar istället.
Citera
2025-04-25, 23:10
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jag tolkar skylten som att undvika signalhornet.
Signalhornet skall endast användas vid fara, så det hoppar jag inte att du undviker.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in