2015-04-19, 16:29
Medlem
Min son ska börja gymnasiet nästa termin och han vill gå på jensen blandannat för att dom får matkort där och då får dom äta på restaurang. Men jag har lite frågor angående detta.
Om man får tex 45kr per dag att köpa mat för undrar jag om man skulle hoppa över lunchen en dag skulle man få 90kr nästa dag? Och har dom spärr eller nåt så man inte kan köpa godis/läsk? Detta gäller jensen
Citera
2015-04-19, 16:46
Medlem
Ojkans avatar
Jag tror inte att om man hoppar över lunch en dag så har man inte 90kr nästa dag.
Citera
2015-04-19, 16:51
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojkan
Jag tror inte att om man hoppar över lunch en dag så har man inte 90kr nästa dag.
Du tror alltså att pengarna sparas till nästa dag. Var det där ett medvetet sätt att skriva konstigt eller skrev du fel?
Citera
2015-04-19, 16:56
Medlem
smurflers avatar
När jag gick på högstadiet (eller gymnasiet, minns inte) så fick vi rikskuponger att handla krubb för. Dessa kunde du fördela precis hur du ville. Vi fick för en vecka i taget, så du kunde bränna 250kr en dag eller spara hiop och lägga 1000kr i slutet av månaden om du så ville.
Citera
2015-04-19, 16:57
Medlem
Nummer 1: Nej, pengarna sparas inte. Använder du inte dina 45kr för dagen så försvinner de nästa dag, och du får 45 nya kronor att köpa mat för.
Nummer 2: Godis och läsk KAN köpas men det är när man kommer fram till kassan som personalen säger ''Du kan inte köpa godis/sötsaker med det där kortet''. Så om det finns ny personal och de inte vet att reglerna om att eleverna inte kan köpa godis med sitt matkort gäller, så finns det en chans att man kommer undan med det.
Citera
2015-04-19, 22:29
Medlem
Ojkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Du tror alltså att pengarna sparas till nästa dag. Var det där ett medvetet sätt att skriva konstigt eller skrev du fel?

Oj, blev lite för många ''inte'' där. Jag tror inte att pengarna sparas till nästa dag.
Citera
2015-04-19, 23:44
Medlem
Vad får man för 45 kronor? En korv med bröd och dricka?
Citera
2015-04-24, 14:59
Medlem
Jensen har nu matsal. Vilken stad bor ni?
Citera
2015-04-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtzehn

Jag tror att de får en normal måltid, men till en reducerad avgift.
Citera
2015-04-24, 16:49
Medlem
Edt.cat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrintMe
Min son ska börja gymnasiet nästa termin och han vill gå på jensen blandannat för att dom får matkort där och då får dom äta på restaurang. Men jag har lite frågor angående detta.
Om man får tex 45kr per dag att köpa mat för undrar jag om man skulle hoppa över lunchen en dag skulle man få 90kr nästa dag? Och har dom spärr eller nåt så man inte kan köpa godis/läsk? Detta gäller jensen

Nej, summan nollställs till 45kr. Jensen använder sig förmodligen av Ticket Elevkortet, de restauranger som tar emot Elevkortet har ingått avtal och säljer endast dagens lunch. Du/din son kan alltså inte köpa godis och läsk.

Citat:
Ursprungligen postat av Achtzehn

Man får en normal dagens lunch.

----

Tro mig, du tröttnar dock på att äta på restaurang varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in