2023-01-27, 19:53
Citat:
Ursprungligen postat av nesrider81
Nej, du sger bara emot dig sjlv. Ingen har ryckt citat ur sammanhanget, det dr r frn ett och samma inlgg du skrev. Du verkar dessutom lttmanipulerad och dumnaiv, precis den sortens mnniska Chang gr sina bsta intryck p.

Mnniskors karaktr visar sig naturligtvis allra bst nr de blir testade. Inte nr man hller dem njda p alla stt och vis. Men du har gjort det tydligt att du inte kan ngot om mnniskor, karaktr eller integritet s sjlvklart kommer du skriva positiva saker utan grund.

Ja jag vet inte, men nr jag lser de senaste rubrikerna p Nyheter Idag s tnker jag att Johannes borde ligga av sig lite.
Citera
2023-02-04, 22:03
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Hur gr det fr Nyheter Idag egentligen? Gr man in p allabolag och kollar p NITEK AB s blir man inte direkt vertygad om storheten. Tvrtom verkar omsttningen g svagt nedt sedan 2018. Observera att det inte finns siffror fr 2021 n. Omsttningen 2020 lg p 4,2 miljoner. Inget att hurra fr direkt. Men det rcker vl till lner t 2-3 stycken.

Lite komiskt samtidigt att Chang lajvar nn slags mediabaron som r jmnbrdig med Expressen och Aftonbladet nr han deltar i olika debatter.

Omsttningen fortstter att sjunka, 3.6 miljoner fr senaste ret.
Citera
2023-02-05, 04:36
Oliver p NI har de roligaste rubrikerna den hr veckan Houellebecq grejen fick mig att skratta hgt.

Oj nu frsker jag pverka det redaktionella arbetet. Hoppas jag inte fr ungkommunisterna och SSU efter mig fr de r riktiga street warriors har jag hrt.
Citera
2023-10-19, 15:05
Medlem
NyheterIdag har ingen vidare kontroll p vad som lggs upp p hemsidan, i detta gonblick ligger det en nyhetsartikel p frstasidan som gr reklam fr olaglig pirat-TV, det r utformat som en nyhetsartikel, avsndare native @ nyheteridag. Antar att dom blivit hackade eller att nn av deras anstllda har bestmt sig fr att skaffa sig en uppsgning.

Citat:
Pirat-TV har tagit den nordiska marknaden med storm genom att erbjuda enastende PiratTV-tjnster som tillfredsstller alla smaker och nskeml. Med en imponerande uppsttning av ver 20 000 kanaler, 10 000 videor p begran och 100% driftstid, har de skapat en plattform som garanterar en oslagbar underhllningsupplevelse.

---

Ondliga Underhllningsalternativ

---

En Vrld av Mjligheter

---

Kvalitet och Service i Centrum

Iofs, sajten drivs vl av en sn dr historisk profitr, s man kanske inte ska bli frvnad.
Citera
2023-11-23, 08:17
Lser aldrig. Fattar inte de som betalar fr 2-3 man bites dog om dagen. Somna in NI ni har gjort ert.
Citera
2024-03-01, 14:14
Medlem
Folkkommissaries avatar
Verkar onekligen vara p dekis. Enbart Johannes Nilsson som skriver numer och nstan varje artikel r ett referat av vad som str i andra tidningar och sedan avslutas det med vad personer p plattformen X anser. Eller s r hela artikeln ett referat av vad som skett p X.

Det r trkigt fr det har emellant varit roligt att lsa Nyheter Idag. Jag gillade nr det fanns krnikor och podcast. Chang verkar verhuvud taget inte vara speciellt engagerad i projektet lngre.

En annan anledning kanske r att Pelle Zackrisson gick till Bulletin? Men det r svrt fr en utomstende att avgra hur viktiga enskilda personer r fr en verksamhet.

Alternativmedia mste f tillgng till vettig annonsering igen! Att de inte syns som Google-resultat kan ju inte vara speciellt gynnsamt heller. Det var vl ca 2018 som de slutade dyka upp som nyheter p Google.
Citera
2024-03-01, 22:09
Ok fr de tyckte det var jttekul att frska f det till att en transsexuell svartskalle satt och heilade och hatade judar i en satirkanal. Tror Wg och en annan Exposkribent var delaktiga i det dr.

Lite fult att slja ut folk p det viset fr att stlla sig in hos icke gristande judar med frhud imo men Bianca Meyer var ju het fr ngra r sen i media.

"Titta vad vi hittade fr rolig pokemon."

Chang & co har inte s mycket att beckna mer. De har frbrukat alla p vgen.

S ah, jag har noll problem med judar per se. Sknt att vi kunde reda ut det.
Citera
2024-04-03, 09:01
Medlem
Folkkommissaries avatar
Nedan postades frvisso 1 april men klipper in det hr nd:

Citat:
Ursprungligen postat av Redaktionen
Nyheter Idag frndras

Efter tio r kommer Nyheter Idag gra ett uppehll, samtidigt som ett antal frndringar sker i bakgrunden. Detta av flera anledningar.

Nr Nyheter Idag startade fr tio r sedan sg bde det mediala och politiska landskapet helt annorlunda ut.

De borgerliga partierna var fortfarande rrande eniga med de rdgrna partierna om att massiv invandring var en sund samhllsinvestering, och det enda parti som motsatte sig detta narrativ behandlades som paria bde i medier och riksdag.

Idag har detta ndrats radikalt. De partier som fortfarande vill se en stor och kravls invandring kan rknas p ena handens fingrar med god marginal samtidigt som mainstream-medier i allt hgre grad rapporterar om de problem som invandringen frt med sig.

Konkurrensen bland de alternativa medierna har dessutom blivit hrdare, med nya sajter, orkneliga poddar, youtube-kanaler och substack-sidor.

Nyheter Idag i sin nuvarande form uppfyller helt enkelt inte det behov som sajten en gng i tiden gjorde. Samtidigt kan vi se tillbaka p ett antal avsljanden, intervjuer och lngre reportage som pverkat medie-Sverige fr en lng tid framver.

De mlsttningar som fanns nr vi startade har med rge uppfyllts. Vi kunde inte dr och d drmma om vilket genomslag en liten sajt skulle komma att f. Och det r inget jag sger fr att det ska lta bra, utan det r verkligen s, sger grundaren Chang Frick.

Han sger att det finns en id om vad Nyheter Idag ska vara i framtiden, en id som vxt fram under det senaste ret. En del arbete r pbrjat, det handlar om tekniska delar som betalvgg och anvndarupplevelse och sidans design.

Men det viktigaste r trots allt innehllet. Idag finns inte samma kontrast lngre mellan alternativa medier och gammelmedier. Relevansen, eller vad jag ska kalla det, hittar vi ngon annanstans.

Men mer detaljerad n s vill inte Frick vara.

Det r farligt att lova en massa saker. Det r bttre att arbeta i lugn och ro, sedan fr innehllet tala fr sig sjlvt.

Preliminrt kommer nyhetsuppdateringen vara irreguljr under ngra veckor. Allt innehll p sajten finns kvar och prenumeranter har fortsatt tillgng till allt material bakom betalvgg.

Vad tror ni?
Citera
2024-04-03, 13:49
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
Nedan postades frvisso 1 april men klipper in det hr nd:

Vad tror ni?

Gissar att Kreml har insett att Chang r psykiskt sjuk.
Citera
2024-06-10, 19:32
S fick Johannes sparken?

Hoppas Chang gav honom bra referenser iaf.
Citera
2024-09-17, 07:48
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Han r ingen journalist utan skribent. Skribenter har ingen journalistutbildningen. Han anvnder sjlv den beteckningen.

Pstr Du att "journalist" r en skyddad titel?
Citera
2024-09-17, 07:50
Medlem
Vitiss avatar
Har Nyheter Idag lagts ner?
Om s; orsak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem