Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-27, 19:53
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nesrider81
Nej, du säger bara emot dig själv. Ingen har ryckt citat ur sammanhanget, det där är från ett och samma inlägg du skrev. Du verkar dessutom lättmanipulerad och dumnaiv, precis den sortens människa Chang gör sina bästa intryck på.

Människors karaktär visar sig naturligtvis allra bäst när de blir testade. Inte när man håller dem nöjda på alla sätt och vis. Men du har gjort det tydligt att du inte kan något om människor, karaktär eller integritet så självklart kommer du skriva positiva saker utan grund.

Ja jag vet inte, men när jag läser de senaste rubrikerna på Nyheter Idag så tänker jag att Johannes borde ligga av sig lite.
Citera
2023-02-04, 22:03
  #314
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Hur går det för Nyheter Idag egentligen? Går man in på allabolag och kollar på NITEK AB så blir man inte direkt övertygad om storheten. Tvärtom verkar omsättningen gå svagt nedåt sedan 2018. Observera att det inte finns siffror för 2021 än. Omsättningen 2020 låg på 4,2 miljoner. Inget att hurra för direkt. Men det räcker väl till löner åt 2-3 stycken.

Lite komiskt samtidigt att Chang lajvar nån slags mediabaron som är jämnbördig med Expressen och Aftonbladet när han deltar i olika debatter.

Omsättningen fortsätter att sjunka, 3.6 miljoner för senaste året.
Citera
2023-02-05, 04:36
  #315
Medlem
Oliver på NI har de roligaste rubrikerna den här veckan Houellebecq grejen fick mig att skratta högt.

Oj nu försöker jag påverka det redaktionella arbetet. Hoppas jag inte får ungkommunisterna och SSU efter mig för de är riktiga street warriors har jag hört.
Citera
2023-10-19, 15:05
  #316
Medlem
NyheterIdag har ingen vidare kontroll på vad som läggs upp på hemsidan, i detta ögonblick ligger det en nyhetsartikel på förstasidan som gör reklam för olaglig pirat-TV, det är utformat som en nyhetsartikel, avsändare native @ nyheteridag. Antar att dom blivit hackade eller att nån av deras anställda har bestämt sig för att skaffa sig en uppsägning.


Citat:
Pirat-TV har tagit den nordiska marknaden med storm genom att erbjuda enastående PiratTV-tjänster som tillfredsställer alla smaker och önskemål. Med en imponerande uppsättning av över 20 000 kanaler, 10 000 videor på begäran och 100% driftstid, har de skapat en plattform som garanterar en oslagbar underhållningsupplevelse.

---

Oändliga Underhållningsalternativ

---

En Värld av Möjligheter

---

Kvalitet och Service i Centrum


Iofs, sajten drivs väl av en sån där historisk profitör, så man kanske inte ska bli förvånad.
Citera
2023-11-23, 08:17
  #317
Medlem
Läser aldrig. Fattar inte de som betalar för 2-3 man bites dog om dagen. Somna in NI ni har gjort ert.
Citera
2024-03-01, 14:14
  #318
Medlem
Folkkommissaries avatar
Verkar onekligen vara på dekis. Enbart Johannes Nilsson som skriver numer och nästan varje artikel är ett referat av vad som står i andra tidningar och sedan avslutas det med vad personer på plattformen X anser. Eller så är hela artikeln ett referat av vad som skett på X.

Det är tråkigt för det har emellanåt varit roligt att läsa Nyheter Idag. Jag gillade när det fanns krönikor och podcast. Chang verkar överhuvud taget inte vara speciellt engagerad i projektet längre.

En annan anledning kanske är att Pelle Zackrisson gick till Bulletin? Men det är svårt för en utomstående att avgöra hur viktiga enskilda personer är för en verksamhet.

Alternativmedia måste få tillgång till vettig annonsering igen! Att de inte syns som Google-resultat kan ju inte vara speciellt gynnsamt heller. Det var väl ca 2018 som de slutade dyka upp som nyheter på Google.
Citera
2024-03-01, 22:09
  #319
Medlem
Ok för de tyckte det var jättekul att försöka få det till att en transsexuell svartskalle satt och heilade och hatade judar i en satirkanal. Tror Wåg och en annan Exposkribent var delaktiga i det där.

Lite fult att sälja ut folk på det viset för att ställa sig in hos icke grisätande judar med förhud imo men Bianca Meyer var ju het för några år sen i media.

"Titta vad vi hittade för rolig pokemon."

Chang & co har inte så mycket att beckna mer. De har förbrukat alla på vägen.

Så ah, jag har noll problem med judar per se. Skönt att vi kunde reda ut det.
Citera
2024-04-03, 09:01
  #320
Medlem
Folkkommissaries avatar
Nedan postades förvisso 1 april men klipper in det här ändå:

Citat:
Ursprungligen postat av Redaktionen
Nyheter Idag förändras

Efter tio år kommer Nyheter Idag göra ett uppehåll, samtidigt som ett antal förändringar sker i bakgrunden. Detta av flera anledningar.

När Nyheter Idag startade för tio år sedan såg både det mediala och politiska landskapet helt annorlunda ut.

De borgerliga partierna var fortfarande rörande eniga med de rödgröna partierna om att massiv invandring var en sund samhällsinvestering, och det enda parti som motsatte sig detta narrativ behandlades som paria både i medier och riksdag.

Idag har detta ändrats radikalt. De partier som fortfarande vill se en stor och kravlös invandring kan räknas på ena handens fingrar – med god marginal – samtidigt som mainstream-medier i allt högre grad rapporterar om de problem som invandringen fört med sig.

Konkurrensen bland de alternativa medierna har dessutom blivit hårdare, med nya sajter, oräkneliga poddar, youtube-kanaler och substack-sidor.

Nyheter Idag i sin nuvarande form uppfyller helt enkelt inte det behov som sajten en gång i tiden gjorde. Samtidigt kan vi se tillbaka på ett antal avslöjanden, intervjuer och längre reportage som påverkat medie-Sverige för en lång tid framöver.

– De målsättningar som fanns när vi startade har med råge uppfyllts. Vi kunde inte där och då drömma om vilket genomslag en liten sajt skulle komma att få. Och det är inget jag säger för att det ska låta bra, utan det är verkligen så, säger grundaren Chang Frick.

Han säger att det ”finns en idé” om vad Nyheter Idag ska vara i framtiden, en idé som växt fram under det senaste året. En del arbete är påbörjat, det handlar om tekniska delar som betalvägg och användarupplevelse och sidans design.

– Men det viktigaste är trots allt innehållet. Idag finns inte samma kontrast längre mellan ”alternativa medier” och ”gammelmedier”. Relevansen, eller vad jag ska kalla det, hittar vi någon annanstans.

Men mer detaljerad än så vill inte Frick vara.

– Det är farligt att lova en massa saker. Det är bättre att arbeta i lugn och ro, sedan får innehållet tala för sig självt.

Preliminärt kommer nyhetsuppdateringen vara irreguljär under några veckor. Allt innehåll på sajten finns kvar och prenumeranter har fortsatt tillgång till allt material bakom betalvägg.


Vad tror ni?
Citera
2024-04-03, 13:49
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
Nedan postades förvisso 1 april men klipper in det här ändå:



Vad tror ni?

Gissar att Kreml har insett att Chang är psykiskt sjuk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback