2015-04-18, 11:36
Medlem
Guzs avatar
Hej,

Jag försöker förgäves köpa tåbiljetter (Stansted Express) för sommaren - gör man det 30 dar före resan är de mycket billigare.

Jag får dock "payment failed" hela tiden trots att mitt kort är i skick (jag har den senaste veckan handlat biljetter på andra brittiska sajter) och trots att jag fyller i namn- och adressuppgifter exakt så som de är registrerade hos Visa.

Jag har testat att ersätta å och ö i min adress med a och o och med aa och oe men utan resultat.

Och när man ska fylla i Postcode: ska man då fylla i postnummer OCH ort? (Det finns nämligen ingen skild rad för ort).
Citera
2015-04-18, 11:58
Medlem
sebastian66s avatar
En del ställen där man handlar kräver kreditkort och inte enbart visakort.
Jag gjorde samma sak för 1 år sedan när jag skulle beställa hotellvistelse i 3 veckor.
Mitt visakort fungerade inte på Agoda men det fungerade på Booking.com.
Det kan troligen vara anledningen som jag ser det
Citera
2015-04-18, 12:24
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
En del ställen där man handlar kräver kreditkort och inte enbart visakort.
Jag gjorde samma sak för 1 år sedan när jag skulle beställa hotellvistelse i 3 veckor.
Mitt visakort fungerade inte på Agoda men det fungerade på Booking.com.
Det kan troligen vara anledningen som jag ser det

Jo, men i rullmenyn står det helt enkelt Visa, och Stansted Express kunde inta svara på frågan varför det inte funkade. Jag förs över till min webbank för verifiering, men sedan - när jag tas tillbaka till Stansted-sajten - får jag meddelandet "payment failed". Jag har testat med några dars mellanrum.
Citera
2015-04-18, 17:29
Medlem
gniff754s avatar
Tycker det verkar skilja rätt mycket mellan olika sajter hur de verifierar korten. På en del ställen kommer man till en Verified by Visa/Mastercard och skall svara på en fråga man definierat. På andra verkar de nöja sig med koden på baksidan och på ytterligare andra skall man svara på alla möjliga frågor om faktureringsadress för kortet mm. Hur de matchar dem vet jag inte riktigt.

Själv har jag kort från olika banker för att minimera risken att man inte kan betala
Citera
2015-04-18, 23:04
Medlem
frank_pes avatar
Är dina drivrutiner uppdaterade så som Java vilket en del sidor kör med när kortbetalningar görs ...testat med olika webbläsare?
Citera
2015-04-19, 19:53
Medlem
Doktorphils avatar
har du kredit kort eller debit kort?

Vissa sajter godkänner bara debit kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem