2015-04-18, 00:30
Medlem
Spieles avatar
Ursäkta om tråden ligger fel, visste inte riktigt vart jag skulle placera den.
Hur som helst så har jag börjat utveckla en liten dubbelhaka, vilket jag tycker känns väldigt konstigt då jag är smal i övrigt. När jag känner under hakan med fingrarna så är det inte mycket till fett utan istället muskeln under hakan som jag känner. Den är liksom utspänd. Alltså är det muskeln som gör att det ser ut som jag har en sådan hemsk dubbelhaka, när jag är i "viloläge" och den är utspänd så att säga.
När jag liksom trycker in musklen och pressar tungan mot "taket" i munnen så ser det bättre ut under hakan. Då får jag liksom den 90 graders hakan jag vill ha, istället för denna hängande haka.
Någon som vet vad man kan göra åt detta? Fettsugning känns orelevant då jag inte har mycket till fett där.
Jävligt dåligt förklarat och luddigt inlägg, jag vet. Men jag är trött hoppas ni ändå förstår vad jag menar.
Är det någon annan som har upplevt detta eller är jag ensam om det?
Ska jag alltid gå och "spänna in" denna muskeln? Finns det några bra övningar för att detta området ska bli mer åtstramat? Finns det möjlighet till någon operation? Vart ska jag vända mig isåfall för mer frågor?
//Spieleman
Senast redigerad av Spiele 2015-04-18 kl. 00:32.
Citera
2015-04-18, 00:35
Medlem
lustigpersons avatar
Vet absolut ingenting om vetenskapen bakom dubbelhakor men i allmänhet verkar det som att vissa har lättare att få dubbelhaka än andra. Det ligger liksom i deras gener. Det jobbade en väldigt nätt tjej på min lokala livsmedelsaffär förr som hade dubbelhaka. Om det nu säger dig något.
Citera
2015-04-18, 00:56
Medlem
Finns väl en del jox i det området som kan bli svullet av olika anledningar...
Citera
2015-04-18, 01:24
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Svullna lymfkörtlar kan ju vara en anledning annars.
Citera
2015-04-18, 02:56
Medlem
Strychnos avatar
Medicin och hälsa --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
2015-04-27, 03:48
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Jag vet precis vad du menar och har själv det problemet. Det är bara att lära sig leva med det helt enkelt. Däremot hjälper det om du håller en rak rygg och huvudet högt.
Det lilla "problemet" vi har gemensamt har lett till att jag fått en bättre hållning och kroppsspråk så det är ganska positivt .
Citera
2015-04-27, 22:52
Medlem
Gareth.Emerys avatar
Hur ditt tungben är placerat bestämmer hur vävnaden runtomkring är distribuerad. Ta en titt på denna bild http://www.charlestonfacialplastic.c...hyoid-copy.jpg.
Man ser hur ett lågt hängande tungben ger upphov till en osmickrande vinkel mellan haka och hals.
Du drog en genetisk nitlott där tyvärr.
Citera
2015-04-27, 22:56
Bannlyst
Det är gener som spökar här. Man kan gå ner i vikt för att minska, tydligen kan man visst göra övningar också (vilket jag tror är trams, dock osäker) samt betala för en operation.
Citera
2015-07-02, 01:51
Medlem
Spieles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonSchtekare
Det är gener som spökar här. Man kan gå ner i vikt för att minska, tydligen kan man visst göra övningar också (vilket jag tror är trams, dock osäker) samt betala för en operation.

Har du någon koll på vad för sorts operation det skulle vara och ungefärlig kostnad för den?
Citera
2015-07-02, 01:56
Medlem
Spieles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gareth.Emery
Hur ditt tungben är placerat bestämmer hur vävnaden runtomkring är distribuerad. Ta en titt på denna bild http://www.charlestonfacialplastic.c...hyoid-copy.jpg.
Man ser hur ett lågt hängande tungben ger upphov till en osmickrande vinkel mellan haka och hals.
Du drog en genetisk nitlott där tyvärr.

Har du någon länk till någonstans där man kan läsa mer om detta?
Citera
2015-07-04, 17:29
Medlem
Tycker du ska kolla upp det. Har en bekant som gick ner ~ 20 kg på typ 1,5 år. Så det var en sund viktnedgång om man säger så, men hon blev ändå inte av med det under hakan. Hon gick och kollade upp det och det visade sig vara en form av godartad tumör vad jag förstod det som. Hon fick operera bort den och sen såg hon normal ut eller vad man ska säga. Så det skadar aldrig att kolla upp det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in