Citat:
Ursprungligen postat av readysetgrow
HEavy; Vi har ju pratat lite om ämnet, så jag vill inte jiddra utan frågar mer av nyfikenhet; så du kör bara HG-prepp?
Alltså om vi ser från början kring allt så gick det till så här:
Riksdagen beslutade att mer resurser skulle sättas in för att minska inflödet av humangrade bl.a. vilket man lyckades med storartat. Problemen hade sin baksida och det startade en orgie av hemkok istället inrikes och det medför att personer som inte borde hålla på med detta gör det. Här är ett ex:
Kalle 18 år gammal har misslyckats med det mesta i plugget. Hans föräldrar dricker mycket och ingen har visat honom vad heder och respekt för människor är.. hans framtid ser mörk ut. Inga tjejer.. inget jobb..
Här har vi en framtida potentiell person som kommer läsa det vi skriver här och tänka: fuck va lätt det där är.. jag har ingen poliskoll på mig och ja kan röra ihop det där på ett kick hemma i källaren och allt går att köpa inrikes med ett klick på musen. Ja kommer tjäna pengar och folk kommer se upp till och kanske får jag en snygg tjej med och en bra bil.
Detta låter ju trevligt, men denna typ av människa har inte nåt begrepp alls om hur man ska tänka kring moralen i att göra andra sjuka. Dels pga sin ungdom och dels pga att ingen lärt han det och dels pga att han inte bryr sig för varför ska han bry sig som ändå inte har ett skit att förlora.
Detta förutsade jag för många år sen nu skulle ske när tullen drogs åt och nu ser vi hur detta totalt flödar.. det ökar varje dag och lättjan man ser kring det är som att det skulle va lite blockchoklad man kokar i en kastrull till julgodiset..
Vi ser bara början är det värsta... Bola ökar i sverige som ingen annanstans på jorden. Åldern sjunker mer och mer och det är med bara början.
Detta visste jag. Det visste regeringen med, men dom beslöt ändå att dra åt tullen och låta det ske.
Dom hade valet: antingen låter vi flödet vara och kontrollerar det som kommer in, eller så nyper vi flödet och låter inrikes flödet öppna istället och förlorar kontrollen. Detta som sker nu är totalt okontrollerbart. Vi i branchen kan inte kontrollera det heller och ännu mindre snuten.
Snart kommer shopparna börja sälja råvaror i mängder - vissa gör det redan, men även öppet för även där finns pengar att hämta och då sitter Kalle och hans kompisar och kokar grejer med gift i.. jag tänker aldrig någonsin under några omständigheter köpa av en sån person. Men den stora massan kommer göra det.. tyvärr.
Den stora massan är inte vi som skriver här inne.. vi vet, vi kan, vi förstår.. vi är eliten i bola i landet.. den stora massan är dom tusentals som läser en gång i månaden som inte ens är medlemmar. Dom kan inte ett skit.. dom ser en tabbe som ser "cool" ut.. ingen vetskap om vem som tillverkat denna el´ler vad i hela friden den innehåller. Dom läser tre inlägg, skickar ett mail och köper.. sen kommer dom tillbaka till brädan om 4 månader när kuren är slut, läser tre till inlägg om nåt prepp som är snorbiligt och ser coolt ut.. dessa människor far jävligt illa där ute. Hur många bryr sig? Bryr nån sig alls? Regeringen bryr sig ju inte så varför skulle nån i branchen bry sig? Är jag den enda som inte skiter i detta i landet eller? Man kan ju undra ibland. jag, en föredetta alkoholiserad våldmänniska som ätit alla psykmediciner i hela fass... ja hoppas det inte kan va så illa. Jag vill tro att fler bryr sig och faktiskt visar det.
Dom som kan koka och som är medvetna om risker och konsekvenser är få och dom bör man hålla sig till. Hur många kan visa ett enda bevis på att det är bra grejer som är rena? Exakt.. ingen.. inte en enda säljare kan det.
Den som går till dörren på ett statligt labb och säger: hej kan ni kolla exakt vad som finns i denna vial och sen lägga ut det på er hemsida kommer jag köpa ALLT av. Detta kommer ingen kunna göra. Ingen.. därför köper jag inte sånt och gissar vad jag får.. för mig är detta liv och död, inte nån lek som 99% tror i branchen.
Jag köper det som visat sig vara tillförlitligt i många år över världen. Man väljer ju själv vad man vill ta. Det är bara hur jag ser på det.
Regeringen är roten till det misslyckande som vi ser... inte dom som kokar.. inte vi som köper. Dom visste konsekvenserna för jag visste dom och jag är en rätt störd människa så dom måste vetat det. Men dom brydde sig inte... så mycket bryr sig myndigheterna om oss..
Om vi ska ha en väl städad branch krävs att nån tar tag i den, men det finns inga sådana människor.. tyvärr. Vi får leva med detta och ta problemen på vägen.
Min dröm vore att driva en HG shop, med äkta HG som går att bevisa.
mvh
/Be the difference in the world that you want to see