2015-04-16, 00:06
Medlem
ollapadubaras avatar
Jag köpte en sak via nätet och fick en faktura från företaget i fråga. Fakturan skulle betalas inom 3 veckor och sista dag imorgon den 16:de. Dock har tappade jag mitt visakort för några dagar sedan och får det igen om 3-5 dagar. Tills dess kan jag alltså inte betala någonting.

Kommer jag få en betalningspåminnelse/-anmärkning om jag inte betalar inom tiden de sagt? Är det nödvändigt att ringa företaget och säga att betalningen dröjer 3-5 dagar? Är det generellt sett ok?
Citera
2015-04-16, 00:09
det borde vara ok att vänta några dagar med betalningen, bara du pratar med dem först
Citera
2015-04-16, 00:18
Medlem
Du kan väl göra en överföring om du går till banken din?
Citera
2015-04-16, 00:19
Medlem
Huh? Varför behöver du Visa-kortet för att betala fakturan? Du gör väl en helt vanlig giroinbetalning eller överföring via din bank (fysiskt eller via nätet).
Citera
2015-04-16, 08:09
Medlem
Det normala är väl att betala via din internetbank, om du skall nyttja Visa på nätet behöver du väl inte tillgång till kortet fysiskt, antar att du har kortets nummer på tidigare fakturor eller även det i din internetbank om kortet är kopplat dit. Betala med kort på nätet brukar vara om det skall ske vid beställningen, inte då faktura erhållits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in