Citat:
Ursprungligen postat av
VlnteJoBaRokaHasch
Jag förstår inte varför du citerar mig i ditt irrelevanta inlägg. Du får ju antingen svara på den direkta frågan jag ställde eller kommentera en av de två andra meningarna i inlägget. Om du tänker posta ett helt orelaterat och delvis felaktigt inlägg ser jag helst att du gör det utan att citera mig och definitivt utan att hänvisa mig till "Aktielektion #1".
Vad är felaktigt? Vad är orelaterat? Jag försöker ju hänvisa till att det krävs vissa grundkunskaper i hur marknaden fungerar och sedan hur professionella handlare hanterar risker i olika tillgångar och instrument och ibland försöker slå mynt av hur marknaden fungerar så riskfritt som möjligt.
Kan ju naturligtvis inte gå in på allting i detalj. Därav mitt aktielektion #1, 3952910, 52903489484. Trodde det skulle ge lite perspektiv på hur mkt jag utelämnar i mitt svar.
Anledningen till att jag citerade dig var att du inte insåg de bristande grundkunskaperna hos den du citerade i ditt svar. Sedan förtydligade jag att det inte var personligt till dig. För fan ta inte allt så jävla personligt.
On topic. Utdelningarna är ju till för att ta del av vinster och inte ha dem upplåsta i aktien. Det är många aktieägare som vill ha det så. Det här är en av detaljerna som många verkar missa.
Det är verkligen sandlåde-nivå på diskussionen. Fattar inte varför jag orkar svara ens.
Edit;
Förlåt, ska skriva lite konstruktiv kritik om ditt inlägg också.
Såhär skrev du:
"Varför skulle utdelningen göra någon skillnad givet en viss vinst?"
Det är som jag nämnt skillnad att dela ut kontra att ha kvar pengarna i företaget. Särskilt i länder där man har olika skattesats på utdelningar och vinst vid försäljning.
Handlar du för stora volymer och är insynsperson så är det av andra anledningar inte lämpligt att sälja aktier om man på det sättet vill ta del av den ökade kassan i företaget.
Att ni ens ifrågasätter varför man köper aktier för att man vill ha utdelning tyder inte på någon vidare koll på läget.